HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Axén Hembio
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

axen
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/10/25 :  23:41:46  Show Profile  Visit axen's Homepage Send axen a Private Message  Reply
Det tog lång tid innan jag hakade på hembio "trenden", men till slut
kunde jag inte längre hålla mig... Min tidigare stereo bestod av ett slutsteg från Nad 2400 och Opus Rauna Cresendo betong högtalare på 55kg)
JMlab Chorus 725 och Arcam Avr200 tycker jag spelar bra i stereo läge, dock saknas kanske det sista i bastryck. I hembio sammanhang tycker jag att Arcam och JMlab grejjerna funkar ypperligt, basen (SW700) kan jag varmt rekommendera (Kraftfull och mycket snärtig).
Nästa uppgradering blir DVD spelaren, någon som har ett förslag på en passande DVD?.. Arcams DVD spelare är ju såå dyra.

Reveiver
Arcam AVR200

Pioneer DV-444

JMlab Chorus 725

JMlab Chorus CC700

JMlab Chorus SR700

JMlab Chorus SW700

Edited by - axen on 2003/10/25 23:49:05

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/10/25 :  23:50:14  Show Profile Send marbrink a Private Message  Reply
Skulle vara kul om du la in egna bilder på dina prylar!
En DVD-spelare som jag mycket varmt kan rekommendera är Philips 963SA. Spelar både CD och DVD mycket bra för prisklassen + att den spelar SACD! Extremt prisvärd!
Go to Top of Page

axen
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/10/25 :  23:55:26  Show Profile  Visit axen's Homepage Send axen a Private Message  Reply
Jag skall ta kort på mina grejjer så fort som möjligt, men lade in dessa så länge.. Kort kommer snart
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/10/26 :  08:01:45  Show Profile Send n0p a Private Message  Reply
Jadu, Cambridges nya dvd för 2 000:- som hifiklubben har kanske kan vara värd att kolla in. Annars brukar väl de flesta tala väl om Harman Kardon 25. Vet att hifi & musik har testat dvd-spelare för inte så länge sedan. Kolla på ditt närmsta bibliotek vet jag.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000