HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Produktvisning i Stockholm -uppdaterad
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zorro
Member

201 Posts

Posted - 2003/09/28 :  22:48:35  Show Profile Send zorro a Private Message  Reply
September 27 och 28 var datumen för produktvisningen som annordnades av Budha Audio, Audacia Audio och Klubben.net.

Hotell Tapto var hotellet där tillställningen höll hus.

Nåväl, vidare till bilderna. Bilderna är tagna med en Pentax Optio S och alla är utan blixt. Jag gillar inte att störa med blixt, även om bilderna blir sämre i vissa fall.

Kan det vara här?


Ja här verkar din minsan vara!


Då så!


Vi börjar med bilder från Budha-rummet

Knoppen och HSIVP trixxade lite med avstånden.


Rätt ska vara rätt!


Såhär såg det ut i Budha´s rum


Acapella Violon 2003


Närbild, notera den lysande plasmadiskanten


En till..


Slutsteget som drev hornen var: Norma Finale Stereo 8.7 HV (Eller?)


Här ser vi hela elektroniken, försteget var ett Norma SC-2 LN/Roch CD-spelaren var en Symphonic Line Der Spieler "Reference"


Här ser vi elektroniken lite bakifrån + ett horn


Norma-försteget bakifrån. Varje del i försteget har egen strömförsörjning. Kablarna kommer ifrån HMS


Slutsteget bakifrån


I förgrunden ett horn, i bakgrunden sitter bland annat peeweed i första soffan, min bror hanis i den andra. båda till höger i bild


Bilder ifrån skiv- och stax-rummet:

Här ser vi den största staxmodellen (modell betäckningen vågar jag mig inte på) som demades, även min bror lite coolt hängades


En till..


Vidare till Klubben.net-rummet:

Här ser vi en del av utbudet


Robban som pratar om stativhögtalaren Reference 3A


En till, det är en rätt så speciell högtalare utan delningsfilter!


Två stycken Neat-högtalare som inte demades när jag var där


CD-spelaren Opus 21 från Resolution Audio


Scheu Cello med en Rega RB250-arm.


Den största integrerade rör-förstärkaren från Antique Sound Labs LEYLA 845


Rätt så rörigt, höhö


Till vänster monoblocken HURRICANE MONO BL tillverkade av Antique Sound Labs till höger en Audacia One digitalt slutsteg (tror jag)


Närbild på rör


En till


Robban demandes


Det var allt!

tack för mig!

heja sverige!

Edited by - zorro on 2003/09/29 15:55:40

Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts

Posted - 2003/09/28 :  23:40:15  Show Profile  Visit Jonas@Ljudmakarn's Homepage Send Jonas@Ljudmakarn a Private Message  Reply
Det är inte Chesky burken på bilden med Robban... Det är Reference 3A!

Fina bilder annars!

//Jonas Ljudmakarn
http://www.ljudmakarn.se http://www.facebook.com/ljudmakarn
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/09/29 :  00:05:33  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Trevliga bilder
Go to Top of Page

geten
Member

320 Posts

Posted - 2003/09/29 :  00:49:33  Show Profile Send geten a Private Message  Reply
ojojoj, tycker dom Acapella högtalarna är tokläckra!!

// Johan
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/09/29 :  14:19:21  Show Profile Send yoko a Private Message  Reply
Jag var riktigt positivt överraskad av Acapella, horn som lät riktigt bra! Skoj! Jag saknade dock mäktiga subbor därtill...
Go to Top of Page

Sanny_X
Member

181 Posts

Posted - 2003/09/29 :  17:14:48  Show Profile Send Sanny_X a Private Message  Reply
Yoko

Det finns väl aldrig subbor på HiFi mässor, bara pojkar, män och nån enstaka babe...

OT : E de nån som vet var Knoppen köper sina skjortor?

mvh
Sanny_X
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2003/09/29 :  22:39:06  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Jag vill bara dela med mig av den kommentar min fru fällde när hon såg Acapellan.

-Fy vad ful den är! Det ser ut som en "bröstmjölks-pump"!

Jag skrattar fortfarande åt detta...
Fast det lät bättre än en...!


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

zorro
Member

201 Posts

Posted - 2003/09/29 :  22:43:40  Show Profile Send zorro a Private Message  Reply
quote:
-Fy vad ful den är! Det ser ut som en "bröstmjölks-pump"!

haha! är det något bra eller?

jag tycker faktiskt den är rätt läckert.. inte sådär jättesnygg, mer läcker!

heja sverige!
Go to Top of Page

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2003/09/30 :  01:16:13  Show Profile Send Daffyd a Private Message  Reply
Mycket trevligt

Vill vi se mer av

Fistful Of Steel

Mvh. David

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.

Edited by - Daffyd on 2003/09/30 01:18:04
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/09/30 :  15:53:13  Show Profile Send yoko a Private Message  Reply
sannyx: jag tar det som en komplimang....att jag i sådana fall inte skulle vara en mäktig subba..he he !

Jag e oxå ett stort fan av dem...skjortorna altså...
Go to Top of Page

Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts

Posted - 2003/09/30 :  20:39:53  Show Profile  Visit Jonas@Ljudmakarn's Homepage Send Jonas@Ljudmakarn a Private Message  Reply
Ingvar Öhman diggar väl såna skjortor också ifall jag inte minns fel...

Lät riktigt trevligt om båda anläggningarna... Fast jobbigt när man ska finlyssna i mörker med Acapella och diskanten lyser än i ansiktet...

//Jonas Ljudmakarn
http://www.ljudmakarn.se http://www.facebook.com/ljudmakarn
Go to Top of Page

Niclas_L
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/09/30 :  21:14:06  Show Profile Send Niclas_L a Private Message  Reply
Jag säger som dom flesta andra, en mycket trevlig tillställning. Accapellorna är riktigt mysiga :)

(förövrigt så är det jag som är peeweed)
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/10/01 :  14:24:18  Show Profile Send Knoppen a Private Message  Reply
Den som jag har på mig på bilderna är köpt i somras i Amsterdam, mitt i flumkvarteren. Där fanns väldigt många schyssta klädaffärer. På denna skjortan är det motiv av kända manligheter. Gandhi är med på bild, liksom Bob Marley, Salvador Dalí, Einstein, Che Ge Vara (stavas?), sedam är det en gubbe till som varken jag eller någon annan har kunnat komma på vem det är.

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2003/10/01 :  15:36:17  Show Profile  Reply
OT: Din bror Hanis gick i min klass förra två förra åren i Örebro, systemutveckling =)

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/10/01 :  15:40:25  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Goa bilder på intressanta produkter!! Men största Stax modellen är väl inte den på bild?

Go to Top of Page

zorro
Member

201 Posts

Posted - 2003/10/01 :  16:09:39  Show Profile Send zorro a Private Message  Reply
Ben Dover: japp det gjorde han

quote:
Neodynium: Men största Stax modellen är väl inte den på bild?

Jag skrev:
quote:
Här ser vi den största staxmodellen (modell betäckningen vågar jag mig inte på)som demades.

alltså den största av de tre modellerna som visades

heja sverige!

Edited by - zorro on 2003/10/01 16:13:16
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2004/02/18 :  15:25:07  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message  Reply
Man kanske skulle han en till produktvisning eftersom att den första var väldigt uppskattad =)
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/02/18 :  15:52:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Efter den positiva respons ni fick under HIGN END 04, så låter det som att det skulle kunna komma en DEL folk.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/02/18 :  18:19:49  Show Profile Send henricsson a Private Message  Reply
Trevligt!

Och välkommen tillbaka Knoppen!

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/02/18 :  18:20:47  Show Profile Send henricsson a Private Message  Reply
Vad kostar Acapella?

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2004/02/19 :  11:50:46  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message  Reply
Henricsson> från ca 65k till 2miljoner =)
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/02/19 :  15:17:55  Show Profile Send henricsson a Private Message  Reply
Bara 2 mille? Ska jag ha i tankarna när jag ska koka ihop ett 7.1-system.

Men dom som spelades? 65k?

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2004/02/19 :  15:23:29  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message  Reply
Dom heter Violon 2003 och kostar ca 231k, så beroende på hur man ser det är dom billiga. =)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000