HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HiFi från down under...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/09/26 :  01:30:35  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Blev lite inspirerad av senaste dagarnas fina bildreportage att jag tänkte visa lite fin elektronik från landet rakt under oss.

Objektet är detta:



Ett Perreaux SM6P försteg från hifitillverkare i Nya Zeeland. Utseendet med fronten kan diskuteras vissa tycker den är asful med vingarna, jag tycker den är ganska cool.



Digitalt fönster med röda bokstäver då strömmen är på



Baksidan visar gott om anslutningar och utgångar



En till bak...



Här inne finns det gott om grejer om man jämför med lillebror SM1.



Rent och fint bygge tycker jag, vad anser ni?



Så kommer vi till sorgebarnet med denna produkt



Fjärren, den fyller sin funtion och ligger bra i handen (förutsatt att man är högerhänt) men utseendet och känslan i den är allt annat än high end.

Detta var en snabb genomgång, ljuset på bilderna var av undermålig kvalite. Ska se under dagen om jag kan få bättre ljus och bättre biler så ska dessa bytas ut. Kan erkänna att det var en dålig planerad photo session, more to come...

Kanske även visar lite dansk dynamit om intresse finnes.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2003/09/26 01:45:21

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/09/26 :  01:39:20  Show Profile Send hal a Private Message  Reply
Häftig maskin från N.Z !
Men instämmer avseende fjärrkontrollen. Designavdelningen hade nog semester när den utvecklades.
Är du nöjd med maskinen och har du ngra data på den ?

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/09/26 :  01:43:01  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Jag är mkt. nöjd med maskinen, eller kanske jag är lyckligt ovetande om bättre...

Har bara testat ett par olika i mitt system men denna skåpade ut dessa, visserligen var denna klart dyrast men ändå.

Data, visst finns det data om denna. Gör det enkelt och länkar til tillverkarens hemsida: http://www.perreaux.com/product.php?idp=41


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/26 :  03:56:59  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Perraux har ju också traditioner att ta till vara, jag hade ett kanonbra slutsteg för ca. 20 år sedan á la kassaskåp, den lät mycket bra för tiden.
Perraux hade och har förmodligen fortfarande ambitioner.

Bravo
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000