Author |
Topic |
Haakan
Member
2630 Posts |
Posted - 2004/12/26 : 10:12:41
|
kul jag vill också ha ett eget dedikerat rum |
"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =) |
|
|
Mikaell
Member
1046 Posts |
Posted - 2004/12/26 : 12:54:46
|
Hej. Hur högt är det i tak i ditt nya rum?
/Mikaell. |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2004/12/26 : 14:19:24
|
quote: kul jag vill också ha ett eget dedikerat rum
Ja det är inga fel! Ett riktigt vuxendagis kan man ha här hemma
quote: Hej. Hur högt är det i tak i ditt nya rum?
/Mikaell.
220 cm. |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2004/12/26 : 18:26:24
|
Hej hopp, duken på plats. Först kommer den bli målad med någon grådaskig färg. Sen beställs det nog lite Goo om jag blir nöjd med storleken och så. 100" ganska exakt ska det vara. Den sitter upphängd nån cm från väggen. Ev kanske man får stoppa lite dämpande material bakom, det återstår att se.
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2004/12/27 : 18:41:17
|
Nästa etapp... projektorn monterad. "Duken" färdig. Maskning kvar. Imorgon blir det målning av väggar samt byggande av podie.
Z2
Z2
"Duken" - snacka om slätt, sjukt nöjd med resultatet.
"Duken"
"Duken" - den sitter alltså någon cm från väggen och kan lyftas ner enkelt
"Duken"
"Duken"
|
|
|
Nitram
Medlem i AÖ
1171 Posts |
Posted - 2004/12/27 : 18:46:45
|
Blir nog nice när det blir klart... ska du inte mäla väggen bakom i nån mörkare kulör? |
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla? |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2004/12/27 : 18:53:23
|
quote: Blir nog nice när det blir klart... ska du inte mäla väggen bakom i nån mörkare kulör?
Självklart! Det står ju i mitt förra inlägg När vi ändå pratar om det... färgkoden till någon bra "bioröd". Har lite svårt att bestämma mig, men i morgon åker jag och köper något på vinst och förlust om ingen har något tips! |
|
|
Micke65
Member
471 Posts |
Posted - 2004/12/27 : 20:02:54
|
Alcro Designers "Kärlek" är ju röd och trevlig |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2004/12/27 : 20:41:03
|
Okej ska kolla in den! |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 15:14:59
|
Lite porrbelysning ska det bli sen. :wub: Kan kopplas upp till 120 meter i vilka kombinationer som helst av färger och längder. Nu ska jag sätta igång och måla.
Micke65: Beckers kärlek blev det Hade kollat på den förut. Blir nog bra!
Denna färg kommer det bli på delar av väggarna
|
|
|
Nitram
Medlem i AÖ
1171 Posts |
Posted - 2004/12/28 : 22:28:47
|
quote: quote: -------------------------------------------------------------------------------- Blir nog nice när det blir klart... ska du inte mäla väggen bakom i nån mörkare kulör? --------------------------------------------------------------------------------
Självklart! Det står ju i mitt förra inlägg När vi ändå pratar om det... färgkoden till någon bra "bioröd". Har lite svårt att bestämma mig, men i morgon åker jag och köper något på vinst och förlust om ingen har något tips!
Funtade snarast på om du skulle ha svart runt duken, funkar bra enligt många...
Blir nog tjusigt med rött |
Min anläggning När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla? |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2004/12/29 : 02:51:34
|
Självklart nitram! Svart Velour/sammet är beställt i en självhäftande version som snart kommer på plats |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/01/02 : 17:46:35
|
Lite uppdateringar... maskning på. Har ej trimmat till kanterna ännu, så det ska såklart fixas till sen!
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/01/04 : 21:49:03
|
Hepp hepp, det rör på sig.... Det lilla podiet växer fram, klart i morgon, sen kan jag äntligen ställa upp alla prylar. El-kablage och diverse kopplingsdosor kommer ligga under om inte synas när allt är klart.
|
|
|
Smackman
Member
968 Posts |
Posted - 2005/01/06 : 13:08:03
|
Läckert martin :) akta dvd`n den kan lätt bli rödprickig ..
|
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/01/06 : 14:52:52
|
Haha det gör inget, den var så billig =) Hoppas att jag kan få klart det sista i fronten idag så jag kan sätta upp prylarna. Har musik och filmabstinens! |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/01/06 : 21:30:52
|
Voilá!! Nu är det så pass klart att det går att koppla ihop allt, städa iordning och relaxa med en film, helgen kommer bli soooft kan jag gissa :D Har alltså lagt samma golv uppe på "podiet" som det är på golvet. Blev rätt bra faktiskt. Sen är det ett par hål ovanpå också där man kan dra ner diverse sladdar och annat man vill slippa se :)
|
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2005/01/06 : 22:18:23
|
Litet tips bara: Tänk på att den viktigaste väggen att ha i en mörk färg inte är framväggen (den är den oviktigaste). Bakväggen och en bit på sidoväggarna (närmast bakväggen) är viktigast att ha mörka
|
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
Edited by - Rydberg on 2005/01/06 22:30:05 |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/01/06 : 22:54:48
|
Tack för tipset! Men alla väggar kommer bli mörka, samt taket svart. Eller vänsterväggen är ju tegel, men ganska mörkt. Kommer bli lite tyger och annat där också se. Får väl se om man orkar bygga lite dämpväggar och annat så fort det blir lite varmare ute |
|
|
Rydberg
Member
4519 Posts |
Posted - 2005/01/07 : 00:34:23
|
Helsvart är naturligtvis ändå bättre! Ser lovande ut so far |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/01/07 : 00:39:54
|
Då borde MATTsvart vara lite bättre än BLANKsvart, skall bli kul och se resultatet sen Martin. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/01/07 : 00:40:51
|
Tack Enda som är lite trist är ju att allt tar mycket längre tid än man tror. Lite tidsoptimist var man allt... men men, förr eller senare ska väl allt vara på plats! |
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/01/07 : 22:18:39
|
Ytterligare en bit på vägen. I morgon ska jag se min första film!!! Och måla lite ... urk Ska laborera lite med centerplaceringen. Men tyvär kommer den nog inte bli optimal just nu i början, behöver lite längre sladdar mellan för och slutsteg.
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/01/08 : 14:39:02
|
Jahoppsan! Då har man mixtrat lite med olika placeringar av allt.
Här nedan är vad som lät bäst, inte snyggast kanske. Men det låter jäkligt bra. Trodde inte det skulle funka att ha dom uppe på podiet där, men det blev kanon. Måste haft tur med akustiken helt klart. Basen är som allra bäst nästan mitt i sittpositionen, är som en hästspark i bröstkorgen för varje bassnärt. Då har jag inte kopplat in svsen ännu, det kommer strax. Lite bilder på Xindakröran också haha.. att det ska vara så svårt att få det snyggt med alla sladdar... Särskilt strömkablarna är ju helt otroligt bångstyriga. Stenhårda! Dom lägger sig inte där man vill dom ska ligga. Dom lägger sig där dom vill ligga.
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2005/01/08 : 15:20:47
|
En lite översiktsbild bakåt med... Samt soffan som ska ersätta den där fula som står där nu. Jag ska ha en svart såklart
|
|
|
Topic |
|