HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 jls med bilder
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/08/05 :  08:37:01  Show Profile Send jls a Private Message  Reply
Här kommer bilder på mitt system, inte direkta high-end produkter men jag har förhoppningsvis en massa tid att uppgradera på.





Här är hela systemet som består av,
CD, Pioneer PD-S707
DVD, Pioneer DV-444
Försteg, Rotel RC-970BX
Slutsteg, Nad 214
Högtalare, Primare L-30 med Superspikes (ej på bilderna)





Högtalarkabel, Clou cable 310
Signalkabel, Clou cable Red jaspis (försteg -> slutsteg) och Supra EFF-ISL (cd -> försteg)
DVDn är för närvarande inte inkopplad mer än till TVn

Tyvärr tilllåter inte ekonomin uppgraderingar innom de närmaste veckorna, men ev innom ett par månader hoppas jag kunna byta försteget och slutsteget mot aningen vassare eller kanske en bättre integrerad.

Kanske någon har ett bra förlag på uppgradering?

Edited by - jls on 2004/03/04 16:13:28

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2003/08/05 :  08:59:31  Show Profile Send mcbiff a Private Message  Reply
Ser fint ut det där tycker jag. Sen att du spisar Pantera gör ju inte saken sämre direkt.
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2003/08/05 :  09:05:17  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Pantera...allas vår referens när det gäller välljud

Ser fint ut tycker jag. Primare-högtalarna påminner allt om audiocector,. Är det bara tillfälligheter?

/sami

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2003/08/05 :  09:29:51  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message  Reply
Trevlig anläggning!

Personligen skulle jag försöka fixa rummet lite innan jag byter elektronik, ser ganska kalt ut... Har du testat med en matta framför stereon exempelvis? Hur ser möbleringen ut?

/P
Go to Top of Page

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/08/05 :  12:46:49  Show Profile Send jls a Private Message  Reply
Anledningnent ill att det kan se lite kallt ut är att jag inte har bott här så länge och alla saker inte har kommit på plats som det ska. Det kommer förhoppngsvis vara löst innom en snar framtid.

Möjligt att dom liknar audiovector lite, köpte dom av en tillfällighet när jag kikade på ett par andra högtalare, tyckte att det va skönare driv och det passade min lite rockigare (inte enbart pantera) musiksmak. Ska testa med ett kraftigare slutsteg snart för att se om det får bättre kontroll i de lägre frekvenserna än vad mitt nuvarande har.

Edited by - jls on 2003/08/05 12:47:48
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/08/05 :  13:06:13  Show Profile Send ésm a Private Message  Reply
Du kan ju alltid låna Meridianblocken som står hemma hos mig. Måste komma förbi och kika nån dag, men det är det där med tiden vet du.
Go to Top of Page

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/08/05 :  13:22:56  Show Profile Send jls a Private Message  Reply
Bara att dyka upp, slå en pling och kom förbi.

Skulle vara kanon om jag kunde testa med din Meridians och se hur dom klarar mina burkar.
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/08/05 :  23:06:38  Show Profile Send ésm a Private Message  Reply
Mmm, synd att vi inte har sex monoblock så att vi kan tri-ampa högtalarna. Det skulle nog blivit en läcker anrättning.
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/08/05 :  23:35:26  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
jls: Jag PM:ade dig om en sak

Mysigt och trevligt lyssningsrum du har!

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/08/06 :  06:53:54  Show Profile Send jls a Private Message  Reply
Mjo, en triamp skulle inte vara så tokigt :) får nöjja mig med ett test med nytt förstärkeri först.
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/09/02 :  20:47:15  Show Profile Send Sentinel a Private Message  Reply
Om inte annat kan du få låna min REFERENS CD Pioneer PD801 Muhhaahaa

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/09/02 :  21:04:04  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Ser väl fint ut!!!

Har du testat att byta ordning på Clou och Supra signalkablarna? Nån skillnad?

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/09/02 :  21:07:35  Show Profile Send Sentinel a Private Message  Reply
Som sagt, bara att bjuda hem Esm och mig, o det snart.

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/09/02 :  22:18:16  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Ekar det inte? Annars ser det fint ut!
Go to Top of Page

minoman
Member

129 Posts

Posted - 2003/09/03 :  21:04:11  Show Profile Send minoman a Private Message  Reply
jls!
Vad är det för HiFi och TV bänk Du har? Visst är dom ur samma serie?

mvh/micke

Avt race
Avt loqvere mellora silentio
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/09/04 :  09:47:30  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Tror mig sett liknande bänkar på Mio (tror jag det var). Köpte man de som hade ett lutande ben (typ de på bilderna) så kostade de 995:- annars 1995:- eller om det var mer,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/09/08 :  01:01:18  Show Profile Send jls a Private Message  Reply
Precis, bänkarna kommer från Mio och heter Beetle och Bora, fråga mig inte vilken som hjeter vad, kostar 995.-/st om jag inte minns fel. Dom är precis lika i finnish och jag tror att det är samma serie.
Go to Top of Page

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/09/08 :  01:02:32  Show Profile Send jls a Private Message  Reply
Bilderna tog precis när jag hade flyttat in i den nya lägenheten så det kanske ser lite tomt ut, nu har jag bott här ett tag så det är inte lika kalt överallt.
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/09/09 :  22:09:12  Show Profile Send Sentinel a Private Message  Reply
Ta nya då......

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/09/09 :  22:49:54  Show Profile Send jls a Private Message  Reply
kommer nog kanske nya om ett tag, när man kommit på nått revolutionerande :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000