HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 Bernt Jansson - nöjd.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 73

Anjin
Member

158 Posts

Posted - 2011/11/02 :  08:08:08  Show Profile Send Anjin a Private Message  Reply
Jag kompletterar med en TED-presentation hon gjorde om det hela:
http://www.ted.com/talks/evelyn_glennie_shows_how_to_listen.html

Slänger med en avslutning om att dina hifi-konstruktioner är imponerande:
Dina hifi-konstruktioner är imponerande!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/11/02 :  11:29:19  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Tack och bock!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/11/03 :  08:34:26  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Jo, det här koskinnsprojektet har vi pulat med ett litet tag, i all hemlighet. Caveman låter väldigt trevligt, t om när vi spelar trallvänlig populärmusik som jag föredrar. Men utseendet ...
Björkplywood i kylskåpsstorlek är inte så himla diskret, inte så originellt och har inte särskilt hög Waf helt enkelt.
När panelerna försvann ur mitt liv (snyft) började tankekvarnen mala: vad göra med de råa grottmännen?
Det hela resulterade i dessa lurviga pjäser som fortfarande inte är diskreta men som är väldigt originella.
Och det var skitroligt att jobba ihop med att pälsa på dem.
Waffen? Tja, vad kan jag säga...

Waf, Waf!

Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2011/11/03 :  10:23:24  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Bit ihop bara Marina Grottmän är ofta charmigare än kostymklädda "stekare"
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/11/03 :  22:45:17  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply

Waf, Waf!

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/11/04 :  19:04:01  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Marina, håller du på att klä Caveman med kohud????M
Blir det inte " Muuu"igt, eller är det hornen du gillar......

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2011/11/04 :  22:33:26  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message  Reply
Det vore kul att få höra de stora Caveman någongång.
Gärna denna på fullt utblås:

http://www.youtube.com/watch?v=zOT9PP39q4c

Har ni några planer på att visa upp er uppåt landet?
Vissa av oss bor ju lite avsides.

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/11/04 :  23:46:29  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
PG, de är färdigpåpälsade!

Njae, varken muuigt sound eller horn som drev mig till denna galna idé.
Det var helt enkelt originellt som var tanken. Och det tror jag att vi lyckades med.

Dom är ganska kramgoa, faktiskt. Man kan stå och hänga vid dem och klappa dem lite tankspritt, har jag märkt.

Man kanske skulle skaffa lite tillbehör till dem såsom pistolhölster, sadel och tömmar... Grimma verkar mesigt... Gödselgrep kanske, men där försvinner den estetiska touchen...

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/11/05 :  13:59:46  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Tror vi har lite hö kvar.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2011/11/05 :  16:23:25  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Hö - absorbationspaneler?

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2011/11/05 :  20:25:58  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Ingvar försöker väl spela koboj mest hela tiden så det kanske är passande med kohö(g)talare.

Om jag kan ska jag försöka ta en titt när de dyker upp i Sthlm...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2011/11/05 :  21:28:56  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Här är det väl på sin plats att jag påpekar att jag under två års tid vallade Highland Cattle och ,jodå, när det behövdes fångade jag in dem med lasso.

Jag hostar mer och bättre än doc Holliday, är betydligt mer ovårdad än någon i Clantonligan och när jag drar av mig Sendrabootsen hade aromen gjort Billy the Kid grön av avund (eller möjligen opasslighet).

Så inte spelar jag.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2682 Posts

Posted - 2011/11/05 :  21:45:29  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2011/11/06 :  00:48:05  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message  Reply
Ingvar drog ju dessutom västerut någon gång i sin ungdom, till vilda västern (Kungsbacka).
Vilda Västern, västkusten, bästkusten, där jag förr jagade kor som smitit från sitt hägn på ön där jag är född, är absolut ett givet hem för en cowboy i tredje årtusendet!
Visserligen stoppade jag undan geväret för en sisådär 35 år sen, men skulle någon ropa: "Annie, get your gun!" kan det hända att det åkte fram igen... (Nej, jag heter inte Annie, men så petig behöver man väl inte vara!)

Waf, Waf!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/11/12 :  22:24:56  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Roligt det här med högtalare klädda i koskinn. Vi har haft rätt många gäster här sedan de blev klara och ALLA har haft en åsikt om det
hela. Ingen är likgiltig och den vanligaste reaktionen är att smilbanden åker uppåt två snäpp. Kul att skapa reaktioner hos folk!

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/11/13 :  00:32:56  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
Och när dyker de upp i Stockholm?

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/11/19 :  08:57:11  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
27-28 November

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/19 :  10:58:48  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
SPÄNNANDE och välkomna till Stockholm

En måndag och tisdag, hmm... tider och plats önskas så jag kan göra plats i agendan, detta möte vill jag inte missa
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/11/19 :  12:21:46  Show Profile Send bearwik a Private Message  Reply
quote:
27-28 November

Kommer ni söndag - måndag?
Vart och vad för tider?

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2011/11/19 :  12:57:52  Show Profile Send byZan a Private Message  Reply
Söndag - måndag ska det ju vara, bra observerat bearwik
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/11/19 :  15:20:56  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Stämmer det ja, söndag och måndag. Vi spelar 11-18 båda dagarna, troligen längre den 27:e......... det beror på Er!
Plats: Gamla Stan, musikvalvet Brinken, Kåkbrinken 5

Glöm inte att ta med egen musik. Ingen ska kunna anklaga oss för att inte spela medhavd musik, eller
för att bara spela tramsig fjantjazz specialgjord för mässor. Vi är allätare, på gränsen till asätare,
vad gäller musik. Så ta med allt från Edgar Varese till Jill Jonsson, det mesta funkar.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2011/11/24 :  10:29:00  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Hoppas många har tillfälle att komma och hälsa på när grejorna spelar i Stockholm nu på söndag och måndag.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/11/24 :  20:13:58  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Bernt, har du inte någon bild på de kofärgade Cavemännen?

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2011/11/24 :  20:47:48  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message  Reply
Annars har jag en bild på Claes när han är färgad grön av avund om Du är intresserad, lägger Du ut den eller får den publicerad finns möjlighet till arvode.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2011/11/24 :  21:18:35  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Gröna gubbar är alltiid kul att kolla på.....

Bara det inte är en som är grön av avund,.......

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page
Page: of 73 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000