HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 zorro (nya bilder sid.2)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zorro
Member

201 Posts

Posted - 2003/07/26 :  20:09:37  Show Profile Send zorro a Private Message  Reply
Då var det äntligen dags att slänga ut min anläggning för allmän beskådan. Först lite info om anläggingen, sen lite bilder.

CD:
Marantz CD6000.

Reciver:
Harman/Kardon 3470. Detta är nog den svagaste länken i systemet. Den kommer att bytas ut mot ett slutsteg i ~14kronorsklassen efter sommaren. tips?

Högtalare:
Dynaudio Contour 1.3MkII. Dessa är jag mycket nöjd med.

Kablar:
Signalkabeln är en TARA Labs Prism 800i
Högtalarkabeln är av samma tillverkare, TARA Labs Phase III
Kabelsidan kommer att uppgraderas efter förstärkarbytet.

..och nu till bilderna

här är en närbild på CD-spelaren:


Och en på förstärkaren:


1.3MkII i myspysljus :


En ur lyssningspositionen:


Översiktsbild:


En till översiktsbild:


En översiktsbild fast i myspysljus:





Fler bilder kommer vid tillfälle. tack för mig!

heja sverige!

Edited by - zorro on 2004/03/31 00:15:19

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/07/26 :  21:16:29  Show Profile Send poman a Private Message  Reply
Hej zorro!

Ser mycket läckert ut!


Go to Top of Page

Billie300B
Member

213 Posts

Posted - 2003/07/27 :  12:04:25  Show Profile  Visit Billie300B's Homepage Send Billie300B a Private Message  Reply
Hej Z,
ett prydligt system! Slutstegstips- Roksan Caspian, mycket musik för pengarna. Har använt både integrerade stärkaren och slutsteget. Bra drag utan att låta vasst eller tråkigt. Har dock ingen koll på vad det kostar idag.
God lyssning!

Den som syndar sover icke.
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/07/27 :  13:26:25  Show Profile Send peter_gbg a Private Message  Reply
Om du är sugen på en integrerad istället skall du testa Vincent SV-233. Många Dynaudio ägare kör Vincent.
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/07/27 :  23:59:12  Show Profile Send marens a Private Message  Reply
Hej zorro!

Fint! Den förstärkaren ser ju inte alls så dålig ut. Trodde det var något gammalt skrot du hade med din beskrivning. Lyssna noga innan du bestämmer dig för att köpa nåt slutsteg det borde inte vara några problem att driva dina högtalare med denna. Testa integrerade också, typ rotel eller Roksan Caspian kanske?

Elektrocompaniet är bra men jag tycker de är lite dyra för vad de presterar.
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/09/21 :  13:02:23  Show Profile Send mag a Private Message  Reply
Fint system , ser lite kalt ut bakom bara

Vad blir det för stärkare nu då


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

andar
Member

303 Posts

Posted - 2003/09/23 :  22:55:09  Show Profile Send andar a Private Message  Reply
Hej zorro, tänkte bara flika in med tips om att lyssna på Electrocompaniet.....

Kör själv på 1.3 MkII och kombinerat med mitt EC AW250 DMB är jag ruskigt nöjd. Har inte hittat något i samma prisklass som låter bättre (i mina öron)....

GAIS är tillbaka!!!
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/09/24 :  15:11:00  Show Profile Send Knoppen a Private Message  Reply
Zorro, ajajaj akta dig för HCA-2, kolla hur mycket det distar på Stereophiles hemsida. Det är garanterat hörbara nivåer och ger förstås ett annat sound.

Själv chansade jag en gång och köpte ett Sunfiresteg vilket jag aldrig blev riktigt nöjd med. Det lät visserligen bättre än mitt dåvarande Krell KST-100 och hade mer effekt, men "grynigheten" i ljudet blev man inte av med.

En stark kandidat i 14-tusenkronorsklassen är Rotel RB-1080; ett fantastiskt bra slutsteg. Cirkapriset är 15000 och det borde väl an gå att få en tusenlapp rabatt på(?).

/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/09/26 :  14:00:42  Show Profile Send mag a Private Message  Reply
Ja du har väl läst bamsefars bekännelser, hur det kan gå när man handlar olyssnat.

Recencionen i steriophile är jätte skoj (finns på tex KTH bibblan att läsa). Recensenten skriver upp den kraftigt, när sen John skriver om mätningarna total sågar han den :-D (jo han tycker att det som är fel i mätningarna är lätt att höra)


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/26 :  21:19:52  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ska du inte löpa linan ut och skaffa ett rörslutsteg?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/26 :  21:42:53  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Provlyssna nån Edison till exempel. Eller Quad kanske. Det finns en del olika att välja på.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/09/26 :  21:53:25  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message  Reply
Audioresearch tar grejjen med rör på rätt sätt, rekommenderas starkt.

Say's who!?
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/26 :  22:09:44  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
1.3 var en munsbit för mitt slutsteg till exempel, jag tror inte du behöver vara orolig för det.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/09/27 :  13:28:10  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Hejsan Zorro!

Trevligt hifi-system
Go to Top of Page

stef
Member

241 Posts

Posted - 2003/10/03 :  20:03:51  Show Profile  Visit stef's Homepage Send stef a Private Message  Reply
hej..fint system!

har du hört hederos hellberg live? jag har en live inspelning med dem från p3 som är skitbra!

| Hemsidan |
Go to Top of Page

LaZyWorM
Member

668 Posts

Posted - 2003/10/03 :  22:03:02  Show Profile Send LaZyWorM a Private Message  Reply
ujujj Johan!
Skulle man kunna komma och få lyssna på de där härligheterna någon gång?
Vad har 1.3 för ljudkaraktär? Jag har hört mycket bra saker om dessa stativare.

Go to Top of Page

stef
Member

241 Posts

Posted - 2003/10/03 :  23:21:52  Show Profile  Visit stef's Homepage Send stef a Private Message  Reply
nej jag visste inte att de spelat i soundtrack/hellcopters. det tycker jag inte man kan ana i det jag har hört av dem.

såg på ginza att de släppt två skivor: "hederos" och "together". funderar på att inhandla dessa. har du hört nån av dem?
Go to Top of Page

stef
Member

241 Posts

Posted - 2003/10/04 :  15:25:23  Show Profile  Visit stef's Homepage Send stef a Private Message  Reply
ok...man borde kanske ta och köpa skivorna då...men jag tror jag väntar med en bestälning tills josé gonzales skiva släpps... lär nog vara svårt att hitta hederos/hellberg skivorna i en vanlig skivaffär...jag har aldrig sett till några i alla fall...

| Hemsidan |

Edited by - stef on 2003/10/04 15:28:23
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000