HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Tobias
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/05/24 :  19:07:12  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Jag har den bättre;

Audiom 6WM : Kaptontalspole, coatad textilupphängning.

Audiom 6W : Gummiupphängning, högre känslighet än WM dock.

WM-modellen är en blandning mellan den som satt i gamla utopian och nya utopian, alltså en förbättrad W-modell.

Jepp, jag kan spela högt med så som jag kör.

När du har monterat den i en 7liters låda så får du en fallande frekvensgång efter 250Hz så jag tror inte det är så bra faktiskt fast du har hög branthet att tillgå.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2003/10/05 21:59:25
Go to Top of Page

yrwing
Member

81 Posts

Posted - 2003/05/27 :  15:32:16  Show Profile Send yrwing a Private Message  Reply
Skit snyggt, jag gillar speciellt högtalarna (önskar att jag vore sådär händig).

MVH

Jesper

ROTEL
Go to Top of Page

Tobias
Member

185 Posts

Posted - 2003/05/27 :  18:55:05  Show Profile Send Tobias a Private Message  Reply
Tack yrwing

Nu har jag sålt TVn, så nu ser det ut så här:

Jag passade på att öppna Tacten när jag ändå lånade en digitalkamera. Här kommer bilder före och efter modifiering hos Harmony Design.

Tacten i originalutförande.

Efter modifieringen.
(Följande är kopierat från första inlägget)
Modiferingen består av ny nätdel, ny analogdel till main out (satelliterna) och sub out (basmodulerna). Ny ingångreceiver till digitalingången. En ny balanserad digital direktingång är ditsatt för att slippa omvägen via ingångsväljaren, ingången är också försedd med en transformator. Det finns en switch inuti TacT:en som man kan slå över för att aktivera originalingångarna om man skulle behöva fler digitalingångar (då fungerar alltså inte direktingången (men den analoga ingången fungerar alltid)). Matningsspänningarna till bl a ingångsreceivern, dacarna och de analoga förstärkarstegen är förbättrade.

Edited by - Tobias on 2003/05/27 18:57:13
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/05/28 :  05:23:22  Show Profile Send MaxMartin a Private Message  Reply
Vad gick modifieringen på? Och hur lång tid tog det?

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

Tobias
Member

185 Posts

Posted - 2003/05/28 :  17:11:18  Show Profile Send Tobias a Private Message  Reply
Det kostade 7500kr totalt.
Det tog ungefär 3 veckor, från att jag skickade den till den var tillbaka. Det var flera lediga dagar de veckorna Tacten var på moddning, dessutom hade Stridbeck bilen på reparation (hade krockat), så han kunde inte skicka Tacten direkt när den var klar. Jag tror annars att 2 veckor är mera normalt.

Edited by - Tobias on 2003/05/28 17:11:50
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/05/28 :  17:36:33  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
...och hur blev det efter moddningen?

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Tobias
Member

185 Posts

Posted - 2003/05/28 :  20:15:35  Show Profile Send Tobias a Private Message  Reply
Ljudet fick MYCKET högre upplösning. Stereobilden blev betydligt större, framförallt på djupet. Högtalarna försvinner bättre ur ljudbilden. Det är ett helt annat lugn över återgivningen, mindre "skramligt". Klart bättre dynamik. Jag spelar ca 5-10dB högre nu än innan för samma "nivå av lyssningströtthet".

Som AD-/DA-omvandlare / delningsfilter / förförstärkare gick Tacten från att vara en bra midfi apparat till en fullblod high end state of the art produkt. Ungefär.

Edited by - Tobias on 2003/05/28 20:24:32
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/09/21 :  11:25:01  Show Profile Send mag a Private Message  Reply
Snyggt, högtalarna påminer om north

Du borde dock kosta på dom ett par matchande stativ , ett par runda i samma färg tror jag skulle bli riktigt snyggt

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/10/06 :  01:12:29  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Norh heter dom väl:

Jag kan tänka mig att det där låter grisbra!!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2003/10/06 01:13:30
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000