HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Classé och B&W
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/05/15 :  23:16:55  Show Profile Send Jadde a Private Message  Reply
Sundsvall 15:e maj, plats HiFi-Klubben.

Anläggningen bestog av:

B&W Natutilus 805 Signature
Classé CAP-151
Classé CDP-10
TaraLabs The Two
Signalkabel? Nån dyr TaraLabs
Pris? säkert över 140.000:-

Hur lät det? Helt ok! iaf i min lilla referensram. Högtalarna hade en helt otrolig förmåga att försvinna, samt gav en fin ljudbild. Musik som spelades var allt från diverse jazz, några klassiska verk samt nyare poplåtar. Men även äldre produktioner fick snurra runt, t ex "Walk on the Wild Side" samt "the Girl from Ipanema". Iofs inga värstinglåtar... men bra lät det!

Hela härligheten



Snygg finish med otroligt djuuuup!



Lite suddig... CAP-151 samt den nya CDP-10. 32' resp 20'



Bakifrån



TaraLabs The Two



Sida vid sida. Lika som bär.



Närbild på kevlarkon.



Samtliga bilder finns i större format. PM:a så kan jag skicka.


Edited by - Jadde on 2003/05/16 12:59:40

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/05/15 :  23:22:28  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Classeprodukterna är mycket trevliga... Låter dom som dom ser ut är dom mycket intressanta!

B&W är läckra, inget snack om det! Jag har personligen lite svårt för "den vänstra" och tycker att det blir lite föööör mkt...men det kan ju vara bilderna som gör det! Och som sagt, ingen tvekan på att det är grymt fin finish på det hela!

Kul och konstruktivt med (bild)repportage...som alltid!



Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/05/15 :  23:25:37  Show Profile Send Jadde a Private Message  Reply
Du ska se dem i verkligheten Mina bilder gör dom inte rättvisa.

Edited by - Jadde on 2003/05/15 23:25:55
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/05/16 :  00:08:55  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Jag lyssnade på samma anläggning när den var i Uppsala igår och den låter helt ok för att uttrycka det försiktigt. Tidigare har jag också tyckt att högtalarna sett lite för mycket ut för att kunna passa in i ett vanligt hem efter gårdagens närstudie så är min slutsats att de passar säkerligen alldeles utmärkt även i min studentlägenhet .

Kjell Nygaard berättade att det tyvärr är ganska många exemplar som kasseras vid tillverkningen just därför att lackeringen är så svår att få till. Detta eftersom om lådan slår sig lite lite så spricker lacken och då var det bara att kassera hela härligheten...
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/05/16 :  07:50:39  Show Profile Send kentkreitler a Private Message  Reply
Du gick hem för tidigt igår Jadde! Jag gick hem vid halv tolv och då var grabbarna grus fortfarande på gång och spelade musik.

Signalkabeln är en balanserad AIR1, verkar vara en mycket trevlig kabel...

Mina lyssningsintryck är väldigt goda. De spelar extremt detaljerat dessa små smycken, men fram för allt musikaliskt!! Vilket driv! Nyanseringar och dynamiken var på topp. Jag spelade ett par av mina skivor och de passar fint till både Audioslave och Ed Harcourt. Hade jag vetat att lyssningssessionen skulle bli så lång hade jag tagit med mig flera skivor. Det var rätt kul att få sköta fjärren ett tag.

En sak bara, de är nästan fånigt känsliga på vart man satt. Det finns en PUNKT som är sweatspot det är allt. Jag satt tre dec ifrån den och då lät det hyffsat sen flyttade jag mig till centrm och då lät bra...

Det går att skriva hur mycket som helst om dessa, jag vill ha ett par NU!

Tack till Kjell, Olav och Lars-Erik för den fantastiska kvällen!

Almost cut my hair
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/05/16 :  09:41:31  Show Profile Send kentkreitler a Private Message  Reply
Det skulle ha varit roligt att få jämföra signaturen med den vanlig 805.an. Enligt Kjell är det inget förutom lådan som är det samma. Den diskanten skulle vara enligt honom den mest linjära på marknaden, hela vägen upp till 32kHz.

Förstärkaren CAP151 är en trevlig liten sak, den verkade ha rejält med kraft(150W) åt de små smyckena. Det spelades bitvis på mycket hög volym i ett mycket stort rum med högt i tak men det kändes inte som det saknades tryck. Den lägsta basen fattades naturligtvis men den som fanns var stramare och torrare än det mesta jag lyssnat till. Fantastiskt bra lyssningsintryck, jag skulle kanske önskat lite mer värme, Kjell lovade att med classés separata enheter skulle även denna önskan uppfyllas då de går mer i klass A än 151.an.

CDn kan jag inte säga så mycket om, den verkade göra jobbet bra dock. Hur mycket bättre den är än föregångaren CDP.3 vet jag inte men det skulle vara intressant att jämföra dem båda.

Almost cut my hair
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/05/16 :  10:22:50  Show Profile Send Jadde a Private Message  Reply
Ed Harcourt skulle jag också vilja ha hört! Skulle ha skippat badmintonen.
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/05/16 :  13:05:54  Show Profile Send kentkreitler a Private Message  Reply
Birds fly backwards lät inte helt ohäftigt kan jag meddela... Skulle ha spelat Beneath the heart of darkness men jag vågade inte...

Almost cut my hair
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/05/17 :  21:52:42  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message  Reply
Va!? Ingen skivspelare, vilket slöseri på så fina högtalare. Har ett par själv, gillar egentligen inte finishen, men börjar vänja mig. Blänker lite väl. Ljudet däremot kan man bra älska (så långt som stativare nu räcker).

Lättplacerade rackare är de också, kräver inte så mycket av rummet, bra för dem som liksom jag har 'svåra' rum akustiskt. Däremot vill man gärna sitta mitt emellan dem och i vår soffa innebär det att man får sitta i skarven mellan dynorna. Vad gör man inte för ljudet?

Eh, hoppas att de inte börjar spricka med tiden. Det skulle vara surt.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/06/04 :  20:27:45  Show Profile Send ésm a Private Message  Reply
Vart är de läckra bilderna?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000