HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Swingpjatt
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/03/18 :  07:39:02  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Lägger upp bilder på Swingpjatts system. Han får själv berätta vad ni ser, mm. I detta vardagsrum har det dock passerat mängder av prylar genom åren
QRS Saturnus, samt Audio pro sub nova & Eltax Camargue för surround.

krell kav250p, Musical Fidelity A3CR, Copland CTA 501(biamping fronter)

Philips DVD 963, Sony 333es hembioreciver.


Kablaget består av en massa SILK MkII, Nordost Blue heaven revB & Monster nånting, Gignos, Ransparent, osv. Swingpjatt får själv komplettera.

läs mer på: http://hello.to/hifi

Edited by - StefanB on 2003/03/18 13:00:39

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/03/18 :  07:44:37  Show Profile Send rowa a Private Message  Reply
Läckert

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/03/18 :  09:40:50  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Är det Norah Jones på DVD? Vilken finns hon med på? VILL HA (ja jo, DVD'n också, men helst Norah J).

Vacker anläggning! Ser dock lite krångligt ut att byta och testa olika kablar...
;-)

// Pär
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/03/18 :  10:48:37  Show Profile Send kentkreitler a Private Message  Reply
Kör du separat DAC till Philipsen? Funka bra?

Almost cut my hair
Go to Top of Page

Wintermute
Member

281 Posts

Posted - 2003/03/18 :  12:46:01  Show Profile Send Wintermute a Private Message  Reply
Schysst, både den gula och blåa Guntrum-flaskan. Då saknas bara den röda så är samlingen komplett!

I övrigt vidhåller jag att TVn bör förpassas till andra rum än rummet med stereon (gärna garderoben eller förrådet).

Men en snygg anläggning i alla fall!


What can be said at all can be said clearly;
and whereof one cannot speak,
thereof one must be silent.
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2003/03/18 :  13:26:37  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Jo det är Norah Jones på DVD finns hos dvd.on, jo det är inte helt lätt att Jmfr kablar, Nej ingen separat DAC ännu ev det eller en separat CD vad tiden lider, Den röda saknas och har inte funnits att komplettera, jag håller med men då dessa nya DVD musikvideos innehåller bild så får det bli en kompromiss, undrar om inte Norah Jones blev ännu bättre sen man fått se rörliga bilder på henne!.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/03/18 :  13:28:40  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Jag såg Norah på David Letterman Show. Var väl ingen partypingla med Stage Dive osv, men ack så intimt och äkta!!!
*dreggel*

Har nån hennes telefonnummer, och gärna åxå Diana Krall, så är jag inte sen på att bjuda in dom båda hem till mig...
;-)

// Pär E
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/03/18 :  14:13:09  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
quote:
Har nån hennes telefonnummer, och gärna åxå Diana Krall, så är jag inte sen på att bjuda in dom båda hem till mig...
;-)



Men inte samtidigt va?!
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/03/18 :  14:16:14  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message  Reply
Alltid lika kul att se vad folk har för möbler hemma

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2003/03/18 :  19:50:02  Show Profile Send swingpjatt a Private Message  Reply
Möbeln är från norska Talgös sortiment, väldigt fin finish, naturligvis finns det mera välljudande dedikerade musikmöbler men man skall ju bo och leva med anläggningen oxå, därav Base Techs base under DVD:n det får bli lite kompromissande, blommorna är av siden.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/03/18 :  20:51:41  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Trevligt med gubben vid volymkontrollen på copland stärkaren Justera han volymen när du ber om det
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000