HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Linkans grejer
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/03/09 :  20:36:06  Show Profile Send linkan a Private Message  Reply
Här ser man mina gamla Sentec M30 rörmonoblock då de användes på övervåningen. Låter fortfarande bra, bytte rör i augusti.

.

De är numera förpassade till nedervånigen eftersom de blev ersatta av denna integrerade förstärkare, Sim Audio Moon I-5. Jag tycker den är rätt så snygg och cool! Tog denna bild dagen då jag fick hem den efter 8-9 veckors väntan.



Numera så står den lite annorlunda placerad:



Överst så syns en Systemdek I-900 vinylsvarv, det enda som inte är utbytt de senaste 3 åren. Den har nog 11-12 år på nacken så snart bör man väl byta puppa eller spelare. Underst ser man en surroundförstärkare och ovanpå en Sony XA 30 ES som är moddad av Harmony Design med ny klocka, OP-ampar och nätdel. I mitten står Moon I-5.



På denna bild ser man en napp ovanpå vänster högtalare, glömde visst ta bort den innan jag tog kortet. Min fantastiska digitalkamera klarade ej av att få med bägge på samma bild så ni får väl använda er fantasi för att gissa hur den andra ser ut. Jag har försökt skydda kablarna från nakenbruden (2-årig dotter) ni ser brevid skivspelaren (och även dölja) genom att jag byggt en "kabelränna" för alla kablar mellan högtalarna, TV:n, förstärkeriet och DVD:n.

Edited by - linkan on 2003/03/23 19:51:09

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/03/11 :  22:16:50  Show Profile Send poman a Private Message  Reply
Hej linkan!

Jag ser en bild av dej jämte skivspelaren är du inte
lite för ung för att skriva här på forumet jag antar
att det är din pappa som har tagit bilderna och skrivit.
Tjusiga rörblock du har, din nya förstärkare var häftig.
Är du nöjd med den.

/PO



Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/03/11 :  23:15:29  Show Profile Send markku a Private Message  Reply
Linkan,

Jag ser att du hat David Sylvians 'Gone to Earth' LP, känner du till hans 'The Secrets of the Beehive'?

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Go to Top of Page

Pelle
Member

417 Posts

Posted - 2003/03/11 :  23:33:12  Show Profile Send Pelle a Private Message  Reply

Får inte CD-spelaren det lite hett om öronen där den står?


[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare]
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/03/12 :  09:19:22  Show Profile Send linkan a Private Message  Reply
Poman
Min review av I-5:an var tyvärr raderad men jag har precis lagt upp den igen. Jag är väldigt nöjd med den som du kan läsa om i mitt test.

Markku
Tyvärr så är detta den enda David Sylvian jag har.

Pelle
Surroudförstärkaren går ju inte varje dag direkt, men då jag ser på film så märker jag inte att det blir speciellt varmt runt CD:n.

Linkan

Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/03/12 :  10:34:11  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Vad tycker du om den moddade sonyn? Är den moddad hos harmony design?
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/03/12 :  11:21:05  Show Profile Send linkan a Private Message  Reply
Merkurius

Jag moddade CD:n hos Harmony Design i januari ifjol och jag tycker att det blev ett markant lyft, mycket luftigare och mer detaljerat än innan. Jag skrev en recension på Hifimagasinet om denna mod som nog finns kvar där.

Linkan

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000