HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 En snabbtitt hos bossanova
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/04/05 :  17:52:19  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message  Reply
Pinfärskt!

Tyvärr klarar jag inte en miljontedels Timbre-standard, men håll till godo:
(Digitalkamera för 1042:-)




Go to Top of Page

Steffo
Mr. Wilson

126 Posts

Posted - 2003/04/05 :  20:17:14  Show Profile Send Steffo a Private Message  Reply
Det kommer ÄNNU färskare bilder snart.....

"WILSON, probably the best speaker in the world"
Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2003/04/05 :  20:36:48  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message  Reply
Cremona mmmmmmm

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/04/05 :  20:48:14  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply

Jämfört med dom två paren vid väggen...
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/04/05 :  21:09:57  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message  Reply
här kommer då de omtalade ännu färskare bilderna...


hela systemet med Souns Faber Cremona, BAT VK60, Wadia 301, Kimber KS-3033 + lite andra trevliga kablar.



En liten närbild på SF Cremona



SF Cremona och Grand Piano bredvid varandra



och en bild för herr Timbre, tyvär avslagen vid fototillfället.



Sen så byggs det just nu om på bossa, så här får ni en bild på det (blir du arg på mig nu janne )




Edited by - paradis_oscar on 2003/04/06 00:03:34
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/04/05 :  21:48:43  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


Den här tråden kan ju bli hur lång som helst!
Mycket trevligt att få följa vad som händer...
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/04/05 :  22:59:55  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Håller med! mera bilder och info tack...


Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/04/06 :  02:04:03  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message  Reply
Av någon anledning har jag fått för mig att Cremona skulle vara större... jag blev nästan lite snopen. Tyvärr blev det inget lyssnande, då soffan var upptagen av en potentiell kund. (Jag, kund? Ja tack, gärna, men behöver man inte lite mer än totalförsvarets enorma dagslön för sådant*? F.ö. 66:-/dag. )

Nu ska jag nog gå och sova en stund. Självklart spelar jag in mina nya Beyerdynamic dt990pro medans.

*Även ett bättre sinne för pengar, jag är lika bra på att hålla pengar som Randi kraftstations ledskovlar är på att stoppa vattenflödet genom aggregatet**

**De räknade fel när den byggdes, så hä läk*** ca. 2m^3/s.

***Det heter inte "det läker", det heter inte "det läcker", utan det heter "hä läk!"****

****Godnatt!

Edited by - Tank on 2003/04/06 02:05:21
Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2003/04/07 :  18:54:08  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message  Reply
Puh äntligen är väggen färdig,ett tips till er som ska bygga en "tyst" vägg,låt inte reglarna gå hela vägen igenom väggen.
Tydligen ska det sänka ljudet genom väggen med minst 4db.

Om det stämmer återstår att se (svårt att utvärdera innan dörren är på plats ).

Observera studio highend diffusorn från Jysk.men det funkar och jag behöver ju inte ta hänsyn till en sambo i butiken.

Angående Cremona så kom den ju lite olägligt, hade just fått allt virke till byggnationen så den är varken utvärderad eller inspelad ännu,däremot så blev den dammig.

Mvh janne

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2003/04/30 :  10:04:01  Show Profile Send gardd a Private Message  Reply
Vilket kanonreportage! Man blir ju klart sugen att titta in!

jag kör
https://www.clonesaudio.com
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2003/06/18 :  18:12:04  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message  Reply
bara detta som jag citerar från hemsidan är ju service av rang!

"Passar inte tiderna dej? ring mej på 070-2093284 så kommer jag och öppnar."

Mycket bra!

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/06/18 :  19:20:05  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
Måste bara instämma med lovsången: *Härligt* att ha en bra, rolig affär med kanonpersonal hemma i lilla Luleå!!

Var ned till Köpenhamn helgen som var och besökte Audio Concept. Måste säga att Bossanova uppe på tundran är en betydligt trevligare affär än Danmarks stolthet. Bara en sån sak.

Janne, din butik råkkar FETT.
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/06/18 :  19:43:44  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
TB:
Men, nu när Revel Studio har hittat in till stugan blir det
mer att man är hemma

Ja, så slutade den högtalar-jakten för denna gång,
Studio får det bli; BASTA!
Dom är så otroligt bra, känner mig lika lugn och balanserad lika som ljudet


Det paret Revel Studio är modifierade med Bybee Quantum Purifiers

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/06/18 :  21:36:24  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


Dom är till salu igen.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/06/18 :  23:25:55  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
dom verkar inte vara speciellt omtyckta
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/06/19 :  07:43:47  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
ekman: > dom verkar inte vara speciellt omtyckta

Geeeeez, har du verkligen lyssnat på Revel Ultima Studion?
Den är fullständigt fantastisk (i mina öron i alla fall).
Musikaliskt finns inget, absolut i-n-g-e-t, att anmärka på.
Hakan-i-knät-upplevelse varje gång man lyssnar på dem!

Men visst finns det saker som gör att folk inte kan skaffa / alternativt inte kan behålla dem:

1) Dess, ehum, *väldigt* speciella utseende gjorde att frun trodde att jag skämtade när jag visade den på bild. För att släpa in den i vårt vardagsrum måste jag släpa ut min hustrus kalla, döda kropp först

2) Din ekonomi kommer aldrig att bli densamma igen. 80 lakan är redan det mycket för en högtalare (även om den är fantastisk), sen får man inte glömma att elektroniken framför den i kedjan måste vara av liknande klass. Lär sluta kring kvartsmiljonen. Då är det många vars budgetar blivit spräckta eller är på väg att spricka.

Så tyvärr, det blir ingen Revel för mig heller. Fast snarare av skäl 1-2 ovan, inte på grund av dess prestanda.
Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2003/06/19 :  08:48:26  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message  Reply
stargazer
Nja bra anledningar men egentligen så är högtalarna tillsalu pga tidsbrist,en så bra anläggning vill man nyttja mer än 2 tim i veckan.
Men det blev inte mer med tanke på nytt jobb och små "troll" som sprang mitt i ljudbilden.
Men känner jag TB rätt så kör han igång igen när det minsta trollet blivit lite äldre.

Lite synd eftersom fruns enda komentar var jaha var ska dom stå då

Mvh janne
som sitter i en skog av applicata traps, men bra är dom!

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/06/19 :  16:09:30  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Jag har hört Revel Studio i ett par uppställningar. Hemma hos CH med en gammal Krell Fpb 300 tror jag att förstärkaren hette. Med Advantage S1 som ljudkälla. Och det var inte riktigt mitt ljud. Högupplöst, men lite vasst. Kan ha berott på CH,s rum som är svårt.
Och med en Krell Fpb700Cx, med Advantage S1 som cdspelare. Helt klart en av dom bättre anläggningar som jag har hört. Rummet var förmodligen bra också.


Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/06/19 :  16:12:05  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
stargazer jag har inte hört revelen jag menade att den inte verkar populär pga att det paret byter ägare oftare än jag byter strumpor

klart det va bra förresten det sitter ju bybees i? =)
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/06/19 :  16:33:59  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message  Reply
Det satt inga Bybee,s i dom Studio som jag hörde. CH monterade Bybee,s senare och jag fick aldrig tillgfälle att lyssna på dom efter det.
CH var dock såpass nöjd med resultatet att han monterade Bybee,s i sina nuvarande högtalare också.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/06/19 :  16:52:12  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
tillfället tas i akt =)
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/06/19 :  22:16:48  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
quote:
bara detta som jag citerar från hemsidan är ju service av rang!

"Passar inte tiderna dej? ring mej på 070-2093284 så kommer jag och öppnar."

Mycket bra!


Jo, synd bara att de inte hade öppet förra Lördagen när jag var där (hade inte tid att ringa, eftersom jag bara var i Lule två timmar).
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/06/19 :  23:24:10  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message  Reply

Letar man sig i den ljusa sommarnatten till änden på gågatan, sneddar mot vattnet, går mellan Statoil och en gammal kåk så känns det plötsligt att det hänt något i huset. Är det hemsökt?

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2003/06/20 :  06:52:48  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message  Reply
Merkurius: har haft 6 stängda Lördagar kan bara beklaga att du skulle komma på en av dom.
Ska väl säga att det inte hade hjälpt att ringa heller,var på klassfest i västerbotten.

Sladd:
Jo det är som du säger det känns lite olustigt när man kommer in i butiken,i går så blev kännslan väldigt påtaglig.

Troll det bor ett Troll på Bossa!

Han sitter längst ner i racket och tittar på mej men två av sina fem ögon.
Skämt osido the GRENDEL has landed, och den är bra ur kartong,otäckt bra ur kartong.

Det är sällan man hör något i den divisionen som funkar iskallt och oinspelat,var ska nu detta sluta?


Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000