HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 CH...uppdaterad 130515..NoFrills..!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 8

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/23 :  00:15:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ja,,, Lite bilder från "Hifi-Huset"!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/02/07 :  14:15:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Hallå eller???

Nädu CH.... Nu ska du inte undanhålla från oss andra vad du har skaffat för trevliga leksaker. Man kan väl inte sadla om totalt här utan att vi kanske skulle kunna få se åtminstone en liten bild?!?

Snääääällla....

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2006/02/11 :  18:18:33  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Ok, en liten då..



En till..



Delningsfilter, antibrumdosa från Jensen (Tack Micke..) och ett sjukanals Icesteg från Rotel som driver det hela.



Kass fotograf, bättre bilder kommer.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/02/11 :  19:17:37  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ah! Där satt den!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/02/11 :  19:53:43  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
Rotel också Var har du placerat Mickes "antibrumdosa"
På ingången till filtret eller. Misstänker att ett TVC-försteg skulle göra samma jobb i så fall .

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se

Edited by - Dahlberg on 2006/02/11 19:54:20
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2006/02/11 :  20:05:15  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
quote:
Rotel också Var har du placerat Mickes "antibrumdosa"
På ingången till filtret eller. Misstänker att ett TVC-försteg skulle göra samma jobb i så fall .


Jupp..även Rotel har hakat på Icepowertåget. Har fler Icesteg, både ASP1000 o 500, men Orion har ju inga sådana effektbehov. Åsså blev det så sött med ett litet diskret 7-kilossteg..
Japp, dosan sitter på ingången till filtret, gjorde susen.
Har faktiskt funderat på ett TVC-försteg, men då hade jag behövt sex kanaler för att kunna fortsätta köra bio..med fjärr..tror inte det blir så lätt att lösa, dessvärre.

Edited by - CH on 2006/02/11 20:08:51
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/02/11 :  20:28:25  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message  Reply
6-kanals TVC skulle du nog bli först i världen med
Rätt så dyrt iofs

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2006/02/12 :  13:17:45  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Orion dyker upp lite varstans, inte utan att man blir nyfiken på grejerna. Har du satt ihop dem själv CH?

/Mattias
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2006/02/13 :  00:50:49  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
quote:
Har du satt ihop dem själv CH?



Jodå, det är självförvållat..
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/02/14 :  01:46:51  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Låter bra gör det också, bättre för varje dag. - Säger jag som var och hälsade på två gånger i veckan som gick.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2008/06/29 :  16:13:53  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Orion är sålda, har spelat på en JBL SVA-uppsättning ett tag..dynamik, ljudtryck, skoj..JAAA.. Suveräna på bio, men de gjorde inte bort sig på musik heller, särskilt inte när det spelades Yello o de berömda svamparna..
Här spelade de med Bernts gamla OTL..senare med ASP1000.



Men upplösningen uppöver var väl inte den bästa, så de såldes vidare för nya projekt. JBL-horn av grövre kaliber, Array, K2 hägrade länge och gör så fortfarande..
Istället ser det ut så här idag.



Thiel CS 3.7 således, drivna med otrolig kraft och finess av ett McCormack DNA-500. Sakerna ser närmast löjligt små ut på bilderna, det beror på att tv'n är på 70"..



Då jag numera kör minst lika mycket film o musik-dvd som tvåkanal måste ju centern hålla måttet. Thiel SCS4. Samma diskant som i CS 3.7. Det hela låter också mycket snyggt tillsammans.



Bakom TV'n står suben, en JBL 18" driven av ett LAB1000-steg. Även steg till center o surround gömmer sig här, två Musical Fidelity Typhoon.
Enda signalkälla är den fläktlösa HTPC'n..DVD, BluRay, TV (HDTV), musik i losslessformat m.m. Kör även rumskorrigering med hjälp av Audiolense via datorn, men har inte bestämt mig för om jag gillar resultatet ännu..



Edited by - CH on 2008/06/29 16:45:20
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2008/06/29 :  17:26:24  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
Ser iaf riktigt nice ut, tv:n blir bara större å större för varje bild :)
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/06/29 :  18:17:31  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
70 tums tv jo jag tackar jag...och thiel det har iallafall inte snålats på något !

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2008/06/29 :  19:55:45  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Oj Oj Oj !!

Detta ser otroligt kul ut...

Thiel är ju bara så bra!!

Förresten, vad har du för kablage!!

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)

Edited by - matta on 2008/06/29 19:57:18
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2008/06/29 :  21:29:52  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Kablage är under utvärdering. Just nu Jorma No.2 som ht-kabel.
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2008/06/29 :  21:59:05  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
...och det funkar ???

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2008/06/29 :  22:12:31  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Jo, det låter. Avslöjar inte mer då jag är säker på att personer med anknytning till Jorma Cables läser tråden..

Men fler kablar skall provas, skall även låna hem Supra Sword och jag hoppas att det inte behöver kosta mer än så.
Är dock rädd för att så inte är fallet..
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/06/29 :  22:49:57  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
JBL'erna ser ok ut. Men sicken uppgradering i finish och stil till Thiel. Saknar du det där att JBL'erna kan spela allting?

Thiel ser riktigt grymma ut.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2008/06/29 :  23:32:58  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message  Reply
Jäkligt snygga högtalare!

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/06/29 :  23:45:49  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Kul med nya bilder CH!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2008/06/30 :  01:16:38  Show Profile Send hjort a Private Message  Reply
Oj här har det hänt en del och det lät ju inte dåligt sist heller.
Vill minnas någon som fnös åt att ha musik i datorn
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2008/06/30 :  08:40:37  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Thiel i all ära men 70" TV är coolare! Härlig uppgradering!
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2008/06/30 :  15:26:40  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
hålle med U1, galet fet TV
Märke?

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2008/06/30 :  17:32:25  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
quote:
Vill minnas någon som fnös åt att ha musik i datorn


Det minns jag inte, men däremot att spela upp det på ett halvkasst ljudkort, DET fnös jag åt..

quote:
Saknar du det där att JBL'erna kan spela allting?


Det där är tveeggat svärd..JBL-lådorna kunde spela det mesta utan att låta direkt illa, men pga den bristande upplösningen också utan att låta riktigt bra..
Thiel är riktigt allround, samtidigt som det är den mest högupplösta högtalaren jag hört. Välinspelat material är som honung för själen, risiga inspelningar är..brr.. Det har de gemensamt med alla välupplösta högtalare jag hört, även om vissa hävdar att en högtalare skall klara allt. Jag håller inte med. En dålig inspelning ÄR en dålig inspelning.

quote:
Märke?

Sony
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2008/06/30 :  19:33:09  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Thiel CS3.7 är ett av dom få par högtalare av andra tillverkare som får mig att gå igång och vrida på nacken!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
Page: of 8 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000