Blev riktigt snyggt i lägenhetsuppställningen. Utrustningen är ju fortfarande kanon, men resten var ínte dumt heller. Valnöt är ruskigt snyggt. Gardinerna gav också en vacker inramning. Hur fick du till ljudet? Det är ju lite andra förutsättnignar i lägenhet.
quote:Blev riktigt snyggt i lägenhetsuppställningen. Utrustningen är ju fortfarande kanon, men resten var ínte dumt heller. Valnöt är ruskigt snyggt. Gardinerna gav också en vacker inramning. Hur fick du till ljudet? Det är ju lite andra förutsättnignar i lägenhet..
Tack..! Hade en hel del problem med rummet till att börja med, men efter bl.a. tjocka ullmattor på golvet o lite diffusering av förstareflexen på sidoväggarna så blev det trevligare att lyssna till. Dessutom har jag trimmat bort en baspuckel runt 40Hz med hjälp av Krellens Room-Eq..
Men det lät ändå bättre i huset..
quote:du det där vart himla fint! Hur många skiver har du i samlingen??
Tackar..! Hur många skivor..hmm..vet inte..runt 1500 CD kanske, sambons inräknade....? Åsså en massa vinyyl..
Saknas det inte lite bilder på dom nya EMBLA stegen Vad tycker du om EMBLA stegen hur står dom sig mot KrellŽn? Vad var bättre/sämre? Ljudkaraktär? Och hur står dom sig mot StefanBŽs DIY steg? Funderar starkt på att införskaffa mig ett par Embla till mina kommand ML Ascent. ML är ju grymt trögdrivna tror du EMBLA fixar biffen?, har för mig att Thiel oxå är riktigt trögdrivna, har jag för mig rätt?
quote:Din stereobänk är supersnygg. Vem har tillverkat den och var kan man köpa en sådan? Tacksam för svar. Är det oljad ek?
Bänken ja..den slet jag med att bygga en hel vinter..vilket jobb..! Du kan tänka jag blev trött när Ikea kopierade min design o kallade den för Docent..
Ännu en gång har jag varit uppe hos CH... Slutstegen har blivit tweakade sen sist och nu stod en annan CD och spelade. Jag får nog säga att ditt system spelar alldeles fenomenalt, en sådan klockren basåtergivning har jag aldrig hört förr.
Instämmer Där fanns även en liten löjlig cd-spelare med några konstiga glasmanicker som stack upp genom locket och spelade förbluffande bra, vad var det för nåt