HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 CH...uppdaterad 130515..NoFrills..!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 8

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/11/24 :  20:34:47  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Blev riktigt snyggt i lägenhetsuppställningen. Utrustningen är ju fortfarande kanon, men resten var ínte dumt heller. Valnöt är ruskigt snyggt. Gardinerna gav också en vacker inramning. Hur fick du till ljudet? Det är ju lite andra förutsättnignar i lägenhet.
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2003/11/25 :  17:56:19  Show Profile Send IcedEarth a Private Message  Reply
du det där vart himla fint! Hur många skiver har du i samlingen??

Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/11/25 :  22:33:29  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
quote:
Blev riktigt snyggt i lägenhetsuppställningen. Utrustningen är ju fortfarande kanon, men resten var ínte dumt heller. Valnöt är ruskigt snyggt. Gardinerna gav också en vacker inramning. Hur fick du till ljudet? Det är ju lite andra förutsättnignar i lägenhet..

Tack..!
Hade en hel del problem med rummet till att börja med, men efter bl.a. tjocka ullmattor på golvet o lite diffusering av förstareflexen på sidoväggarna så blev det trevligare att lyssna till.
Dessutom har jag trimmat bort en baspuckel runt 40Hz med hjälp av Krellens Room-Eq..

Men det lät ändå bättre i huset..

quote:
du det där vart himla fint! Hur många skiver har du i samlingen??

Tackar..!
Hur många skivor..hmm..vet inte..runt 1500 CD kanske, sambons inräknade....? Åsså en massa vinyyl..

Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2003/11/25 :  23:05:53  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Lägenhetsbilderna var inte alls dumma. Stilrent och snyggt
Vad använder du för kablage?

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2003/12/17 :  16:29:32  Show Profile Send ayayay a Private Message  Reply
Det här ser rejält ut CH, mycket nice

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/12/26 :  11:35:10  Show Profile Send J-son a Private Message  Reply
Räkna in mig . Ägde ett par kappa 9 under 9 år som sedan byttes ut mot ett par Martin Logan Ascent . SAY NO MORE!

mvh

J-son
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/15 :  11:21:18  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Hallå där CH! Det finns ju inga bilder på den senaste anläggningen.
Den där pinnstolen till vänster - finns det en tanke bakom att den står där?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2004/03/15 :  11:24:09  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
quote:
Den där pinnstolen till vänster - finns det en tanke bakom att den står där?

Ja, det är min variant av Shakti Hallograph..
Bilder kommer.
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2004/03/16 :  19:47:28  Show Profile Send henricsson a Private Message  Reply
Grymt läckert. Ett av de absolut snyggaste systemet på forumet.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2004/03/17 :  03:51:04  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Man tackar..!
Sambon får ta åt sig det mesta berömmet..
Go to Top of Page

Per G
Member

257 Posts

Posted - 2004/03/17 :  19:55:37  Show Profile Send Per G a Private Message  Reply
Cool svarv du har!
/Per

You're nobody without a Naim
Go to Top of Page

SubZer0
Member

132 Posts

Posted - 2004/04/04 :  22:29:24  Show Profile Send SubZer0 a Private Message  Reply
Saknas det inte lite bilder på dom nya EMBLA stegen Vad tycker du om EMBLA stegen hur står dom sig mot Krell´n? Vad var bättre/sämre? Ljudkaraktär? Och hur står dom sig mot StefanB´s DIY steg? Funderar starkt på att införskaffa mig ett par Embla till mina kommand ML Ascent. ML är ju grymt trögdrivna tror du EMBLA fixar biffen?, har för mig att Thiel oxå är riktigt trögdrivna, har jag för mig rätt?

mvh. Toni

Edited by - SubZer0 on 2004/04/04 22:31:40
Go to Top of Page

mmx_2
Member

430 Posts

Posted - 2004/04/08 :  18:09:24  Show Profile Send mmx_2 a Private Message  Reply
Tja, sålde du dina epsilon? Stabila byggen annars

Riktiga förstärkare går på 3 faser!
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2004/04/09 :  01:02:26  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
quote:
Tja, sålde du dina epsilon? Stabila byggen annars

Det var många år sedan Epsilon regerade hos mig..
Stabila..? Det vete tusan..
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/04/12 :  13:41:15  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Efter besök igår kan jag än en gång konstatera att detta är en av de absolut bästa anläggningar jag hört.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Go to Top of Page

Galactron
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/04/12 :  14:13:34  Show Profile Send Galactron a Private Message  Reply
CH,

Din stereobänk är supersnygg. Vem har tillverkat den och var kan man köpa en sådan? Tacksam för svar. Är det oljad ek?

Out of time
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2004/04/12 :  16:21:13  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
quote:
Din stereobänk är supersnygg. Vem har tillverkat den och var kan man köpa en sådan? Tacksam för svar. Är det oljad ek?

Bänken ja..den slet jag med att bygga en hel vinter..vilket jobb..!
Du kan tänka jag blev trött när Ikea kopierade min design o kallade den för Docent..

http://www.ikea.se/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=2&productId=14753&langId=-11&parentCats=10104*10174
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/04/12 :  19:39:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Hmmmmmmmmm.......

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/05/24 :  15:58:00  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ännu en gång har jag varit uppe hos CH... Slutstegen har blivit tweakade sen sist och nu stod en annan CD och spelade. Jag får nog säga att ditt system spelar alldeles fenomenalt, en sådan klockren basåtergivning har jag aldrig hört förr.

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/05/25 :  09:07:51  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Bilder kanske?
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2004/05/25 :  12:11:59  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Instämmer Där fanns även en liten löjlig cd-spelare med några konstiga glasmanicker som stack upp genom locket och spelade förbluffande bra, vad var det för nåt
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/05/25 :  21:46:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
LÖJLIG!!! Det var det värsta!!! Det var ju min moddade Cambridge, den spelar ju hyfsat nu i alla fall...

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/05/25 :  22:17:06  Show Profile Send Mathias_J a Private Message  Reply
Rätt så tråkigt att alla högtalare man faller för kostar mer än vad man i nuläget kan lägga ut
Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2004/05/28 :  00:41:22  Show Profile Send juha a Private Message  Reply
Kul att se att Thiel cs 6 används fortfarande i känd amerikansk tidning ännu..kan de betyda något? : )
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/10/23 :  00:13:12  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
CH, kanske du skall ta bilder på nya uppställningen? Det var ju rent kusligt vilket tryck det var i nya monoblocken...

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page
Page: of 8 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000