HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Mårten Design hos HiFiConsult.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2003/03/01 :  23:15:43  Show Profile Send Tifosi a Private Message  Reply
Det var ju riktigt fina bilder det där. Ångrar lite (ganska mycket) att jag åkte därifrån så tidigt. Hade gärna stannat kvar å lyssnat på era kopplingsexperiment.
Det jag hörde var iaf. det grymmaste jag hört. 3-dimensionalitet och närvaro. Mumms. Spöar helt klart den där Wisdom Audio anläggningen jag hörde i Vimmerby.

F#%&n att jag inte stannade lite till.

Jaja. Det är lite sent påtänkt nu.
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/03/01 :  23:19:29  Show Profile Send Pjotre a Private Message  Reply
Tifosi: Fler chanser finns redan i morgon! Men visst är det grymt fina högtalare Mårten Designe fått till... Har hört dem ett flertal tillfällen och Coltrain finns i alla fall på min lista över "Prova hemma högtalare.."
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/03/01 :  23:20:19  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


Det var inte bara ljudet som blev avspänt utan det var också en härlig och avspänd stämning i lyssningsrummen.
Folk kom och gick och kom tillbaka.
Så långt från fullpackade mässrum man kan komma och hela tiden bra möjligheter till lyssning.

Go to Top of Page

Tifosi
Member

425 Posts

Posted - 2003/03/01 :  23:27:24  Show Profile Send Tifosi a Private Message  Reply
Det är ju klart att jag skulle kunna åka tillbaka imorgon. Hade det vart lite närmare så hade jag helt klart gjort det. Men nu är det ju en resa på totalt 30 mil det handlar om så jag tror att jag skippar det. Jag är inte så förtjust i att köra bil heller.
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/03/01 :  23:33:53  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply
Kändisar på guldöronparkett (mellersta raden alltså)...
Sanoj, sladd och Jorma.


I natt är elektroniken påslagen, kablar får ligga till sig och ett av Sveriges bästa ljudrum är upplåst i morgon.

Missa inte detta om du har möjlighet att ta dig till Alingsås!

Ett stort Tack till HiFiConsulterna och Mårten Design!

Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/03/02 :  09:35:30  Show Profile Send s.m.f a Private Message  Reply
Timbre du har aldrig funderat på tt frilansa som fotograf?
Rackarns proffsigt foto blandat med klockrena kommentarer, speciellt i "hemma hos" och din systemtråd.
Snyggt jobbat!

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/03/02 :  09:36:33  Show Profile Send s.m.f a Private Message  Reply
Kan säkert ge mer klirr än lärarkneget.
Finns det jobb åt en där nere?

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/03/02 :  10:32:47  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply

He he, kul att du uppskattar våra små amatörreportage...

Så länge det är roligt är ju allting lätt. Värre är det nog om man måste få fram ett beställt alster till ett bestämt datum.
Skrivkramp, avtryckarkramp och trumhinnekramp...

Tjafsar mig igenom dagarna med mina puberterande tonåringar och trivs väl någonstans med det. Man kan liksom inte somna till...

Är det lärarjobb du menar med "där nere" () så har du träffat rätt gubbe.
Du blir en eftertraktad handelsvara...
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2003/03/02 :  10:46:43  Show Profile Send s.m.f a Private Message  Reply
Javisst är det lärarjobb som eftersökes. Tar med mig min sambo, tillika lärare med "guldöron"

Som du säger, man kan inte somna till, så det är ett på många sätt spännande jobb. Mina åldrar är ännu inte "puberterande" men utvecklingen tar väl dem dit likaså

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/03/02 :  11:12:07  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply



Du har jobb...höll jag på att säga, men vi kan ta det via PM om du är intresserad.
Mellanstadiet...
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/03/02 :  13:29:11  Show Profile Send mag a Private Message  Reply
Trevligt repotage som vanligt när Timbre är i farten, vi börjar bli riktigt bortskämda nu :) (väntar spänt på fortsättningen med björns lyssnings rum :) )

smart med lägre stolar på 1:a raden det är något som fler borde ta efter speciellt på mässor mm


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

Peder B
Member

528 Posts

Posted - 2003/03/02 :  13:54:55  Show Profile Send Peder B a Private Message  Reply
Vi vill ju veta hur det lät med de olika uppsättningarna
mvh // Vi som inte var där

"A man got to now his limitations"
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/03/02 :  14:35:36  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message  Reply
Matson:
Ja det är revelator femmorna som sitter där. Åtminstone var det var som satt i den som stod på Arken. Ring-radiator diskanten, Seas Excel och basar från Flexunits.

/Erik

Edited by - Erik Johansson on 2003/03/02 14:36:58
Go to Top of Page

gurrathoren
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/03/02 :  15:21:50  Show Profile Send gurrathoren a Private Message  Reply
spöar jupiterna colthrane? undrar bara är inte så insatt..
Go to Top of Page

kasra
Member

588 Posts

Posted - 2003/03/02 :  16:41:01  Show Profile Send kasra a Private Message  Reply
matson:
Erik Johanson:

visst satt det 5" revelatorer, men kolla på bilderna noga så syns det att det inte är sådana i på dom man ser HC.

Ser snarare ut som skaaning polypropylen element, med ventilerad "dustcap", kan också vara dynaudio.

/kasra

"Pretty girls dont cry"
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/03/02 :  17:40:10  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message  Reply
Du har så rätt Kasra, kollade inte så noga på dessa bilder.

Skulle det vara Skaaning så vore det ju logiskt med tanke på att det satt Flexunits basar i dem.

/Erik
Go to Top of Page

goldfish
Member

214 Posts

Posted - 2003/03/03 :  06:52:59  Show Profile Send goldfish a Private Message  Reply
Det var en behaglig upplevelse att vara en lyssnare igår, söndag.
Ett par korta frågor kring musiken som spelades.

Vilka plattor med var det av dessa förmågor...

# Diana Krall
# Patricia Barber
# Ben Harper

Sedan var det någon Jazz platta som spelades, det var lite mer lätt jazz för oss som inte riktigt gillar jazz

Det var med andra ord inte 12 musiker som spelade varsin låt om man säger så....utan jazz som tilltalade oss jazznybörjare

Måste också berömma Timbre för sin fotografering, du tar riktigt bra bilder.

Timbre, är det så att du är den fullvuxne mannen som alltid ser ner på oss andra

---------------------------
goldfish - ei saa peittää
---------------------------
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/03/03 :  08:33:05  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


He he, jag ser varken upp eller ner.
Knappt rakt fram...
Go to Top of Page

goldfish
Member

214 Posts

Posted - 2003/03/03 :  08:50:50  Show Profile Send goldfish a Private Message  Reply
Timbre
hoppas du noterade min i inlägget.

Har du nån info på musiken jag efterfrågade ?

---------------------------
goldfish - ei saa peittää
---------------------------
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/03/03 :  08:58:47  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply
I lördags var det nå´t nytt album med Patricia Barber som gällde.
Har inte kommit dit ännu...
"Companion" är annars en bra start om du vill testa barbermusiken...
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/03/03 :  09:26:35  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Jag sitter snett bakom Sladd till vänster och min far till höger sett framefrån. MvhKristofer
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/03/03 :  10:04:05  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


Guldöronparketten bara växer...
Vi missade presentationen således () men här fick du då bilden vi pratade om. Bara att kopiera...
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/03/03 :  10:29:23  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Är det ingen som tänkte nämna KUNGEN !!!!!!! En enligt mig fantastisk inspelning som Leif fått tag på på CEC mässsan. Tydligen tagen direkt från masterbanden innan alla pålägg med kör osv var pålagt. Här kan man tala om att få höra musikens kärna, live. Kungen, ja det vet ni väl alla vem det är, just det, Elvis.

Kan också nämna att lyssningen på Miles II med CdFix och Krells integrerade imponerade på mig. Vågar knappt skriva detta, men jag föredrog nog det framför Coltrane. Jag skulle dock tro att det framförallt berodde på att de spelade i olika rum med olika rumsklang.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/03/03 :  11:44:52  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Ja kungen var ju en mycket bra inspelning. MvhKristofer
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/03/03 :  12:43:11  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
"Vi missade presentationen således" tyvärr men det kommer fler tillfällen. MvhKristofer
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000