HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 dole uppdaterad 2005-11-22
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/09/05 :  11:54:32  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Jo gör det, det är en mycket bra spelare. På klassisk musik är den klart bättre än Meridianen, lite mjukare, bättre perspektiv. Men på vissa inspelningar som t.ex. en svängig blues är det roligare att lyssna på 588:an. Summerat är dock Adagion en bättre spelare.

Btw hade en Gryphon CDP-1 innan, även det en bra spelare, dock inte lika bra som adagion.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/09/05 :  13:05:41  Show Profile Send dole a Private Message  Reply
Jag stog i valet och kvalet mellan Mark Levinson 390s och Adagion och det blev det senare. Även om det var hårfint.
Adagion kändes lite livfullare medans 390:an var ruskigt korrekt.
Bra spelare båda 2.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/08 :  17:58:20  Show Profile Send J-son a Private Message  Reply
Hmm, den Adagion skulle stå mycket mycket mycket bättre hemma hos mig dole

Tips: Gryphon (Calliston) och ascenten är en sagolik kombination . Kan tänka mig att det skulle bli "heaven" med adagion......vill ha
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/08 :  21:40:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Det ser ju riktigt anständigt ut det där. Inte illa, inte alls illa...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/09/09 :  10:31:23  Show Profile Send dole a Private Message  Reply
Tack så mycket.

Mineralullen ska kläs i något tyg så småningom när jag har bestämmt vilket tyg det ska bli.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000