HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 New MF 550K Supercharger
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/05/30 :  17:31:40  Show Profile Send ninja a Private Message
Vad tror ni om detta? MF 550K



Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps

Edited by - ninja on 2007/05/30 17:40:30

mrk
Member

313 Posts

Posted - 2007/05/30 :  17:42:50  Show Profile Send mrk a Private Message
Hmmm.... ett slutsteg med bara högnivåingångar???


Är det så smart att förstärka en redan förstärkt signal? Borde ju ge kraftigt ökad distorsion, brus etc??

Nån som sett ett pris?

-Det står en clown i mina kläder, och svär att allting är okay...
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42636
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/05/30 :  17:42:51  Show Profile Send B-200 a Private Message
fick den i mailen också. en turbo till stereon?

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/05/30 :  17:55:56  Show Profile Send OcA a Private Message
Verkar onekligen lite mysko... Känns lite sådär att biffa upp en redan biffad signal som mrk var inne på... Säger som Dr Dängroth - Jag är skeptisk!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/05/30 :  18:12:19  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Tja, det de säger kan ju vara sant till en viss del, alltså att förstärkaren får ett lättare jobb och inte distar så mycket helt enkelt. Men, argumenten tryter lite tycker jag, mer elektronik i vägen, mer kablar och så vidare, varför inte ett bättre slutsteg? På det här sättet blir ju ditt slutsteg en väldigt dyr impedansanpassare, du betalar för dess "högtalardrivförmåga" och köper sen något som gör just det. Slöseri med pengar, kan inte se varför det inte är bättre att köpa ett nytt slutsteg i såna fall? Eller menar de att impdeansampsningen från line level signal till högtalarsignal är för mycket för att skötas i en eller två låder, alltså integrerad eller delad förstärkarlösning? Det är sånt här tillsammans med alla modellbyten som får mig att vägra MF.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2007/05/30 :  18:32:24  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message
Det påminner om Pioneers boosters dom hade för bilstereos

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/05/30 :  19:33:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message

Visst sitter det en lågnivå ingång över högtalarkontakterna

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2007/05/30 :  19:48:24  Show Profile Send marran a Private Message
Verkar ju vara ett helt vanligt slutsteg som även har en ingång med lägre gain, så den kan användas i princip som spänningsföljare. Egentligen inget speciellt, fast jag förstår inte varför en högre effekt in i den skulle resultera i en högre effekt ut, det är väl ändå railspänningen/strömkapaciteten i MF som ästter begränsningen.

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000