HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 System, eller mest musik.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2022/10/07 :  13:54:47  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Musik i första hand och ljudprylar i andra hand.


Lite blandat av skivorna som snurrar och apparaterna som ljuder.


Edited by - Passerati on 2022/11/01 12:33:42

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2022/10/07 :  18:35:16  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag har gett bort 2st Touch till en kompis. Innan körde han spotify från en laptop till sin anläggning. Jag har länge sagt att han borde skaffa en streamer.
Nu kan han sitta och styra musiken från sin iPad. Poletten har trillat ned och han har sett ljuset.
Squeezeboxarna funkar fortfarande bra trots att Logitech lagt ned det för 10 år sedan. Det är fördelen med öppen programvara.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2022/10/07 :  19:54:04  Show Profile Send Passerati a Private Message  Reply
Snällt av dig Björn-Ola. Tummen upp!

Sökte lite snabbt men hittar inte software längre. Har du tips?
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2022/10/08 :  17:24:52  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
https://www.mysqueezebox.com/download

Fungerar hur bra som helst. Vill man köra spotify så får man kryssa i en plugin som heter spotty.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2022/11/01 :  21:05:02  Show Profile Send HerrD a Private Message  Reply
Lite nyfiken blir man ju vad du kör med för att få NS-1000M att sjunga. Har inte hört dom men läst att dom är mindre förlåtande. Om man då primärt är musikälskare tänker jag att matchningen kommer vara viktig för att kunna avnjuta en så stor mängd musik som möjligt.

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2022/11/04 :  18:09:42  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
Har du originalfilter i din NS-1000? Jag tyckte Troels Gravesen-filtren gjorde dem till en bättre högtalare för min smak för en relativt liten peng.
Oavsett, jag delar din förtjusning och det är en jevulskt bra högtalare given goda förutsättningar. Jag trivdes bäst med dem när de drevs med rörförstärkare eller någon riktigt bra trissehistoria.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2022/11/06 :  11:41:12  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message  Reply
quote:
Lödde du ihop filtren själv eller köpte färdiga ?

Jag tog hjälp av PK i Djurås, Per Karlsson. Har gjorde ett kanonjobb med inköp, montage, nya "bakplattor" och hela jobbet. Värt varenda krona!

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2022/11/14 :  19:05:41  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
https://youtu.be/g4-W7Zp4WnM
Om Squeezebox Touch

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.21 sekunder. Snitz Forums 2000