HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rörfrälst!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Fred
Member

353 Posts

Posted - 2016/09/01 :  18:39:26  Show Profile Send Fred a Private Message
JJ tillverkar 12DW7 fast det har den Europeiska beteckningen ECC832. Jugoslaviska EI tillverkade också röret, köpte ett gäng på LH musik för ett par år sen, ring och hör med dom. Sett röret på ebay till ok priser också. Alltså inga problem fixa drivrör till den fantastiska lilla Dynaco ST35!
Go to Top of Page

peterh
Semesterfirare

1056 Posts

Posted - 2016/09/01 :  19:11:27  Show Profile Send peterh a Private Message
12dw7 finns i nyproduktion, jj kallar det ecc832. Finns på lager.
Jag har dessutom ett nytt 7247 liggande.
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2016/09/06 :  12:49:17  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message
Under en av mina perioder i England utförde jag lite extrajobb och renoverade åt en uppköpare av klassisk Engelsk rör.hifi. Dessa förstärkare sålde han sedan till fjärran östern. Jag kan tipsa om att hålla ett öga efter bla dessa mycket välljudande förstärkare: Beam-Echo, Altobas, Spectone, Cooper-Smith, Audiomaster, Verdik, RCA, Armstrong, CQ, Dynatron, Chapman, Cape, Astronic, Rogers, BTH, General Electric, Goodsell, Dule, Avantic, Leak, Grampian, Mullard, Shirley, Atlas, Airmec, B.K, Lowther mm. Samtliga dessa förstärkare återger musik med lysande ackuratess. Överträffas inte av många förstärkare den dag som idag är. Däremot förekom amerikanska förstärkare väldigt sparsamt, kanske har sin förklaring!

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000