HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Vincent S3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

sveinung
Member

62 Posts

Posted - 2003/02/23 :  16:11:54  Show Profile Send sveinung a Private Message
Hei!
Jeg funderer på å kjøpe en Vincent S3 CD spiller,antagelig blir det en pent brukt....
Har jo lest en masse positive tester om den,men er det noen som har egne erfaringer.....?

sveinung
Member

62 Posts

Posted - 2003/02/23 :  21:25:00  Show Profile Send sveinung a Private Message
Ingen som vet noe eller har erfart noe om den her.....?
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/02/23 :  22:48:49  Show Profile Send Terminator a Private Message
Fråga i HIFI-delen av forumet istället så får du svar. Den här delen är till för medlemmarnas egna recensioner (reviews) av produkter.
Go to Top of Page

Marcus007
Member

72 Posts

Posted - 2003/03/08 :  00:09:28  Show Profile Send Marcus007 a Private Message
Hej! Jag spelar på en cd-3 och kan väl säga att det är en mycket kompetent spelare. Den har en stor öppen ljudbild som verkligen öppnar upp ljudet. Basen är verkligen djup och har bra anslag och är hyfsat snabb. Det finns spelare som är snabbare, men den är inte på något sätt långsam. Mellanregistret är varmt men samtidigt nyanserat med härlig närvaro. Diskanten är detaljerad men inte på något sätt hård, med väldigt mycket energi. Ibland har jag upplevt att det blivit lite väl mycket kanske och ljudet blir lite disigt. Men det kan man nog komma åt genom att byta kabel. Helt klart en bra spelare som inte sticker ut på något sätt, rekommenderad! Har du fler frågor är det bara att höra av sig. Ha det så gött!
Go to Top of Page

sveinung
Member

62 Posts

Posted - 2003/03/13 :  20:18:11  Show Profile Send sveinung a Private Message
Hei og tusen takk for godt svar!
Høres absolutt ut som et interessant alternativ....
Flere erfaringer....?
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/03/13 :  20:55:08  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Tjenare!

Jag kan bara fortsätta att lägga till goda ord om denna spelare

Uppgraderade till denna och precis som Marcus007 skriver finns här detaljrikedom utan hårdhet, vilket jag tycker är viktigt.

En rolig erfarenhet var då jag lyssnade på en rap/hip- hopskiva och förstod texterna jag tidigare inte förstått (pga att det låtit för grötit). Alltså mejslade den ut rösterna på ett gott sätt.

Finns det bas på skivan, då kommer det gå bas till förstärkaren med denna spelare. Jag upplevde en väsentlig förbättring på detta område. Subbas hade jag tidigare i tankarna, men icke längre

Att den med sina 10 kg sen känns gedigen som en dyrare cd är ju inte direkt på minuskontot heller

Vet inte om jag kan komma med så mycket annat, mina intryck stämmer riktigt bra med de Marcus redan beskrivit.

Lycka till / micke
Go to Top of Page

Marcus007
Member

72 Posts

Posted - 2003/03/13 :  22:23:11  Show Profile Send Marcus007 a Private Message
Tja, vad skall man säga? Jag håller helt enkelt med... igen. På något sett så blir mellanregistret tydligare, inte klarare men helt enkelt tydligare. Sen att den är 10 kilo tung och ser ut som en tank gör ju knappast att man gråter om kvällarna . Mycket spelare för pengarna!
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/03/14 :  07:09:19  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Mr Thorsen får jag bara fråga lite vad du hade för spelare innan??

Alltså innan uppgraderingen?

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/03/14 :  08:03:18  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
En Denon 755AR, inte direkt i samma prisklass då denna kostar väl runt 3000, och kanske inte den jämförelsen vi är ute efter. Men men, det är vad jag hade å komma med.
/micke
Go to Top of Page

sveinung
Member

62 Posts

Posted - 2003/03/14 :  21:18:09  Show Profile Send sveinung a Private Message
Jeg takker for gode rekomendationer!!
Har også lest i tester her i Norge ...og den har fått veldig bra kritikk...bla for bra bass og Gjennomsiktig lydbilde...
Problemet nå er vel bare å få tak på en brukt... i svart
Go to Top of Page

sveinung
Member

62 Posts

Posted - 2003/03/20 :  14:06:10  Show Profile Send sveinung a Private Message
Har handlet... på ebay.de...auktion
Helt ny Vincent CD-S3...550 EUR... Under halv pris av i Norge
Håper den kommer fram i godt skick!!!
Go to Top of Page

Marcus007
Member

72 Posts

Posted - 2003/03/20 :  22:38:09  Show Profile Send Marcus007 a Private Message
Fan, det låter jävligt billigt! Är den ny eller begagnad? I vilket fall som helst så är det ett kap.
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/03/21 :  09:34:57  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Hittade lite spännande vincentbilder om man som jag gillar att se vad som är innuti lådan.


läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/03/21 :  11:23:03  Show Profile Send Jadde a Private Message
vad kostar denna i tysklandt?
Go to Top of Page

sveinung
Member

62 Posts

Posted - 2003/03/21 :  13:04:52  Show Profile Send sveinung a Private Message
Marcus 007: Den har stått i utstilling i noen uker
Kan være en fordel,da den krever lang innspilling iflg,Vincent...
Go to Top of Page

sveinung
Member

62 Posts

Posted - 2003/03/21 :  13:07:20  Show Profile Send sveinung a Private Message
Stefan B: Takker for flotte bilder!!!
Jeg liker også å ha noe å se på ...mens jeg venter
Go to Top of Page

sveinung
Member

62 Posts

Posted - 2003/03/21 :  13:09:28  Show Profile Send sveinung a Private Message
Jadde :Tror den koster 850-890 EUR...

Edited by - sveinung on 2003/03/21 13:10:42
Go to Top of Page

Marcus007
Member

72 Posts

Posted - 2003/03/22 :  00:41:11  Show Profile Send Marcus007 a Private Message
Det är helt klart billigare att köpa i Tyskland! Vad fan gör Septon med mellanskillnaden egentligen. Även om Vincentprylarna är förhållandevis billiga, så är det forfarande ett överpris man får betala i Sverige. Är det nån som vet en tysk sida man kan handla grejer på? Det är ju helt klart ett alternativ i framtiden om man skall köpa nytt.
Go to Top of Page

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2003/03/22 :  21:00:06  Show Profile Send vincent a Private Message
Jag var i växjö idag och lyssnade på denna underbara spelare, vilket kanon ljud!!!!!!Jag tycker den var helt underbar att titta på och lyssna till.
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/03/25 :  14:36:58  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Jag har nu haft en Vincent S3 hemma parad med en Accuphase 305 som jag är spekulant på. Accuphasen har drygt 10år på nacken men är i nyskick.

Jag är faktiskt lite fundersam över Vincent spelaren. Den känns lite "matt" i konturerna. Den spelar mjukt och fint men det känns som den är "skuren" i översta och nedersta oktaverna. Kompisens Linn Ikemi känns betydligt skarpare när vi har jämfört. Kan det vara något lurigt med det exxet jag har hemma??? Välbyggt som skam och snygg är spelaren i alla fall och det kan ju vara lite felmatchning med Accuphasen och Monitor audiohögtalarna (också hemlån)

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

sveinung
Member

62 Posts

Posted - 2003/03/25 :  22:36:56  Show Profile Send sveinung a Private Message
Dan: Jeg har lest her tidligere at du har hatt CD Fix....Hvordan vil du sammenligne den mot S3...?
Har ikke fått mitt ex fra Tyskland ennå,så jeg har ikke fått hørt på den enda....
Var den innspillt tilrekkeligt lenge den spilleren du lånte hjem....?
Go to Top of Page

Marcus007
Member

72 Posts

Posted - 2003/03/25 :  22:49:39  Show Profile Send Marcus007 a Private Message
Nja, jag tror inte det är fel på ditt ex som du lånat hem. Håller delvis med dig om att den är skuren i översta och nedersta oktaverna, men bara delvis. Men det gäller enbart basen, som om man nu skall vara riktigt kritisk kanske inte har sista ordet i definition. Toppen däremot är väldigt energisk, dvs mycket detaljrik. Kan bli lite mycket emellanåt ibland tycker jag. Basen går djupt och har bra anslag, men det finns de som är snabbare. Sen att mellanregistret är varmt och öppet med en organisk karaktär sätter jag bara på pluskontot. Men smaken är som baken - dvs delad . Är ex:et tillräckligt inspelat? Det är klart att spelaren har vissa svagheter, det kan man inte komma undan med. Men den gör så många andra saker jävligt bra att man glömmer de mindre bra egenskaperna helt enkelt. Jag blev i alla fall såld på spelaren...
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/03/26 :  07:11:37  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Jag har den hemma tills på lördag så den kanske ändrar karaktär om den inte var helt inspelad innan. Vincenten är annars en mycket bra spelare som är byggd som en pansarvagn. Snyggare spelare finns nog inte för priset. Än så länge tycker jag nog att CDfix var lite mer detaljerad och kraftfull men den är ju några tusen dyrare också.

Men som sagt den står och snurrar dygnet runt nu så får vi se
Jag är lite sugen på Usher också. Lät bra i butik och det är inte alltid det är så.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

sveinung
Member

62 Posts

Posted - 2003/04/02 :  21:59:49  Show Profile Send sveinung a Private Message
Stor dag!
Idag fikk jeg min Vincent fra Østerrike! Godt pakket og hel og fin!
Nå skal den få stå og spille seg inn noen dager før jeg vurderer den seriøst. Men det er en solid spiller,det er i alle fall sikkert!
Som en panservogn!
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/04/03 :  00:11:55  Show Profile Send hal a Private Message
Wowww!!!
Vill höra dina synpunkter för jag är mkt intresserad.
Grattis!
:-)

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

sveinung
Member

62 Posts

Posted - 2003/04/05 :  22:06:41  Show Profile Send sveinung a Private Message
Nå har spilleren gått døgnet rundt for å spilles inn.
Begynner å få et ganske godt inntrykk nå....
Jeg må bare si meg enig i de resensjonene de andre her har hatt...
Veldig godt oppløst og tydelig på detaljer...uten å være hard eller skarp og ingen antydning til skarpe ssssèr... En aldeles nydelig mellomtone som er svært detaljert og veloppløst...naturlige stemmer...
Og virkelig stram og dyp bass med god kontroll!
Selv om spilleren ikke er helt spilt inn enda i flg. produsenten.....er jeg veldig godt fornøyd.Og det er nok vanskelig å finne noe bedre i denne prisklassen....
At den i tillegg er utrolig solid bygget,og ser vakker ut gjør jo ikke noe!!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000