HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Linn Kollektor?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2003/02/21 :  11:33:15  Show Profile Send NtR a Private Message
Jag tänkte jag skulle köpa mej en ny förstärkare istället för den integrerade Arcam Delta 290 jag har nu. Jag behöver en hörlursingång på framsidan eftersom min älskade hustru fryser om öronen ibland när jag tittar på fotboll, och jag behöver fjärrkontroll eftersom jag är lat. Dessutom Riia eftersom jag är konservativ. Elektrisk omkoppling i ngn form eftersom mekaniska pajar med tiden.,

Jag tänkte köra med ett Quad-slutsteg, men vad skall jag ha för försteg? Kollektor stämmer ju med kravspecen, men hur låter den. För er som läst mina inlägg tidigare vet ni att jag har ett klangideal som drar åt det varma och mjuka.

Nicke the Rocker

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/02/21 :  11:41:40  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Skulle tro att kollektor skulle bassa rätt så bra den är allt lite varm i ljudet skulle man väl kunna säga och mycket rolig att lyssna via. riaa steget i den är väldigt bra skam vore väl annars från dem.

www.selleri.de
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/02/21 :  11:52:26  Show Profile Send Rebo a Private Message
Jag har hört kollektorn flera gånger, men jag har inte A/B testat den mot något annat försteg i någon anläggning som jag är van vid. Sist jag hörde den så var det tillsammans med Linn Ninka, Ikemi och Linns 5 kanalsslutsteg (AvXXXX något). Denna gången lät det platt, ljust och lite dåligt med detaljer. Kollektorn har dock bas/diskantkontroller, vilket kan vara användbart i ett sådana lägen. (De var satt på 0 då jag lyssnade.) Hade jag varit dig så skulle jag försöka prova den hemma med dina grejer.
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/02/21 :  13:57:20  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Linns tonkontroller tycker jag dessutom verkar fungera väldigt bra, till skillnad från andra...

/Jonas
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2003/02/21 :  15:39:45  Show Profile Send NtR a Private Message
Det var värst, tonkontroller som fungerar? Och dessutom brusfritt antar jag, eftersom det knappast rör sig om några pottar? Trodde faktiskt bara det var Quads gamla fina tonkurvegrej (har ngn ett bättre ord?) som funkade.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/02/21 :  15:46:28  Show Profile Send brumel a Private Message
Jo, Kolektor fungerar alldeles utmärkt! Har själv en. Låter inte platt eller ljust. Snarare rent och neutralt. Skulle tro att den fungerar med det mesta i utrustningsväg.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000