HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 högtalarstativ, märken? modeller? försäljare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/02/20 :  13:04:28  Show Profile Send niklass a Private Message
Hej,

vilka märken på högtalarstativ finns representerade i sverige, och finns det några bra internetshoppar där man kan kika på dem.

jag har sökt runt lite granna på le' web utan att hitta så mkt tyckte jag.

dom bör finnas i en rätt så hög variant också, tanken är nämligen att köpa in ett par stativ till mina bakhögtalare, som ni ser i min tråd i "medl. system" så använder jag i dagsläget hyllan LACK från ikea som stativ vilket väl troligen pajjar ljudet rätt ordentligt.

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/02/20 :  13:17:08  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
quote:
Originally posted by niklass

Hej,

vilka märken på högtalarstativ finns representerade i sverige, och finns det några bra internetshoppar där man kan kika på dem.

dom bör finnas i en rätt så hög variant också, tanken är nämligen att köpa in ett par stativ till mina bakhögtalare, som ni ser i min tråd i "medl. system" så använder jag i dagsläget hyllan LACK från ikea som stativ vilket väl troligen pajjar ljudet rätt ordentligt.

/n

Atacama gör ett par ganska höga stativ vet jag... Men, har tyvärr ingen koll på någon hemsida där man kan se dem... Tror du verkligen LACK-hyllan förstör bak-kanalsljudet enormt mycket? Det ska väl ändå vara lite diffust har jag fått för mig..?

//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/02/20 :  13:17:32  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by niklass

Hej,

/n

Atacama finns i varje fall hos Radiolagret i Göteborg. Kolla med dem. MvhKristofer
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/02/20 :  14:09:22  Show Profile Send niklass a Private Message
[quote
Atacama gör ett par ganska höga stativ vet jag... Men, har tyvärr ingen koll på någon hemsida där man kan se dem... Tror du verkligen LACK-hyllan förstör bak-kanalsljudet enormt mycket? Det ska väl ändå vara lite diffust har jag fått för mig..?

//Jakob
[/quote]

hehe ja du så kan det ju iofs vara, men det är ju inte så stor ide att ha ett dämpat ht-kabinett om stativet/hyllan som ht står i svänger med som en hel orkester

jo jag har kikat lite på attacama nexus, dom är ju rätt så läckra faktiskt... men jag tänkte att jag skulle ha lite fler att kika på.

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/02/20 :  17:24:22  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Här har du lite bilder på Atacama Nexus 60 cm blanksvart:

http://zvenzzon.mine.nu/hifiporr/stativ_atacama_nexus_60cm/index.html
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/02/21 :  07:42:56  Show Profile Send niklass a Private Message
ok, ja dom ser ju onekligen sjyssta ut....

/n

Denon 3600 |

Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/02/21 :  08:47:02  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Här har du lite att titta på:
http://www.hifi-punkten.se/tillbehor.htm

Är det någon som vet var man kan köpa "reservsatser" med spikes?
Har tappat bort topp-spikesen

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/02/21 :  11:25:19  Show Profile Send iffe a Private Message
Referenceaudio.se har atacama nexus, och där ingår frakten i priset. Har dessvärre inte fått mina än, de trodde på två veckors leveranstid, men butiken verkar hyfsat seriös.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000