HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Musiclover...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2003/02/18 :  23:08:23  Show Profile Send SpLiX a Private Message
En kille som vill sätta nytt rekord i nya inlägg eller bara höja status i antalet posts??

Låter det?? BRA!

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2003/02/18 :  23:16:50  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Standard frågor, standard avslutningar. Denne person jagar stjärnor, inte svar....

Låter det?? BRA!
Go to Top of Page

musiclover
Member

345 Posts

Posted - 2003/02/18 :  23:19:40  Show Profile Send musiclover a Private Message
Inte alls sant, har bara glömt bort att svara mina inlägg. Har varit sjuk senaste veckan.

Edited by - musiclover on 2003/02/18 23:21:50
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/02/18 :  23:45:28  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Märkligt, om du varit så sjuk under den senaste veckan att du inte kunnat svara på tidigare inlägg. Du har ändå lyckats lägga ett flertal nya trådar under de senaste dagarna. En del nästan identiska i flera trådar.
Jag förstår inte vad du är ute efter, om det inte är obstruktion, men det är kanske något du kan svara på.
Go to Top of Page

musiclover
Member

345 Posts

Posted - 2003/02/18 :  23:57:50  Show Profile Send musiclover a Private Message
Okej ursäkta att en del inlägg varit lika varandra, men jag är ny i hifi-svängen och vad jag förstår är ni bra kunniga här på forumet och jag har bara velat ha era synpunkter vad ni tycker om de produkter jag frågat om.

quote:
Originally posted by Anders47

Märkligt, om du varit så sjuk under den senaste veckan att du inte kunnat svara på tidigare inlägg. Du har ändå lyckats lägga ett flertal nya trådar under de senaste dagarna. En del nästan identiska i flera trådar.
Jag förstår inte vad du är ute efter, om det inte är obstruktion, men det är kanske något du kan svara på.

Go to Top of Page

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2003/02/19 :  00:15:03  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Vill inte anklaga dig för att vara oseriös men skulle du lyssna på de grejer du frågat om blir du klar hösten 2005. Att bara fråga hur den spelaren och de högtalarna låter ger dig inte mycket. Det du måste göra är just det du skriver nederst i dina trådar. Lyssna! Lyssna en gång till och skaffa dig en egen uppfattning. Visst kan folk ge dig råd och erfarenheter om deras utrustning som de har eller har haft. Men att skapa sig en "bild av ett ljud" över vad du skall köpa kan du inte få genom enbart frågor.

Låter det?? BRA!
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/02/19 :  00:35:40  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Det är OK. Men om du är ny måste du förstå att detta inte är en helt enkel sak. Nästan alla har bara hört vissa komponenter. Helt naturligt eftersom det finns massor av modeller.
En del som rekommenderar här har jämfört hemma och lyssnat många timmar, andra har bara hört några minuter i butik och en del bara tror.
Lägg till detta att det finns en massa preferenser för hur det skall låta, rör ellet transistor etc.

Detta innebär att jag sällan ger något högre värde åt en rekommendation på hififorum.nu. Vad är det som säger att folk här är bättre lyssnare, och framför allt har gjort en mer systematisk jämförelse än professionella recensenter?
Det finns dock undantag, man kan ha läst någons inlägg under månader och förstått att de är välgrundade. Om en sådan person rekommendrar något är det intressant!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000