HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Skivspelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

musiclover
Member

345 Posts

Posted - 2003/02/09 :  17:13:50  Show Profile Send musiclover a Private Message
Jag undrar vad ni tycker om denna skivspelare: Thorens TD-325?
Är det en bra skivspelare?
Vilken pickup rekommenderar ni till den?

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/02/09 :  17:26:40  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Thorens har väl alltid tillverkat bra byggda skivspelare.
Själv vet jag ej mycket om den modellen men som alltid handlar det väl om vilka pengar som är inblandade och i detta fallet vilken tonarm som sitter på med tanke på PU valet.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/02/10 :  01:40:35  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Har själv en 318 som jag tycker är ok.
325 är nog helt ok den också, men jag har aldrig hört den modellen.
Ortofons OM pu passar bra till de flesta Thoréns armar dessa har jag använt själv. Tänker testa Grado Gold inom kort, flera här har rekommenderat denna till Thoréns.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

goc_c
Starting Member

4 Posts

Posted - 2003/02/10 :  06:17:40  Show Profile  Visit goc_c's Homepage Send goc_c a Private Message
Shure V15, helt klart. Köp en begagnad och byt nålen på den. Jag har testat med en del olika men inget passar så bra den armen du har som en V15. Beror lite på vad du har för phono steg.
Go to Top of Page

musiclover
Member

345 Posts

Posted - 2003/02/18 :  23:16:05  Show Profile Send musiclover a Private Message
Tack för era synpunkter, men jag tror inte Thorens spelare är aktuellt för mig, har funderat på Rega spelarna P3 och P25 de verkar vara mycket bra, ska försöka lyssna på dem.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000