HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Gold Reference 20
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/02/18 :  14:07:28  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Får hem mitt låneex. av Monitor Audio GR 20 nu i veckan!!
Bada Bing!!
Återkommer!

Dont look back. Something might be gaining on you...

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/02/24 :  12:47:13  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Kan säga att jag spelat skivor i helgen!!
Har tidigare haft GR10 hemma på demo och blev klart tagen av vad dom presterade!!, men saknade lite bas, bara lite.
Har fått höra från andra här på forumet att GR20 ska vara lite trixig och kräva mycket luft kring sej för att inte bli bastunga.
Och dom farhågorna besannades när jag kopplade in burkarna, men efter lite pustande och flyttande sa det BADA BING!! Levande, luftig och en skyhög upplösnig, torr djup bas, riktigt djup men välartikulerad, kan nog vara dom högtalare jag kan leva med länge, bara glömma och njuta av musik!!! Har aldrig tidigar hört röst- och gitarr presenterats så här naturligt, jo kanske på Grymt dyra Martin logan elektrostater!
Det finns ingen "negativ" Metall karaktär, bara luft, djup och detaljer med en nypa organisk värme!!
Tllsammans med Vincent SV 233 presterar dessa Britter Highend ljud till lowend pris!!
Det går att spela hälsovådligt högt utan att det börjar rasa ihop.
Övrig utrustning som användts är Audio Analogue Paganini CD,Harmonic Tech Truth-link silver signalkabel och Purist Audio Elementa Högtalarkabel, kan kanske få ännumer kontroll i nedre registret med en annan högtalarkabel, funderar på Nordost Red dawn kanske..........
Plus att aluminium och körsbär ihop hamnar högt på min snygglista!!!

Dont look back. Something might be gaining on you...

Edited by - Ledzepp on 2003/03/25 09:46:24
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/03/25 :  09:51:27  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Efter veckor av njutnigsfull lyssning till allt ifrån Rammstein till Diana Krall skulle jag vilja sammanfatta denna högtalare med att jämföra den med en Super Napa Valley Cabernet: "A steel fist in a velvet glove!"

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/03/25 :  10:42:38  Show Profile Send linkan a Private Message
Man får bara gratulera till dessa enormt snygga och välljudande högtalare. Jag lånade hem dessa för 2 år sen och var tyvärr inte speciellt nöjd med basen men allt övrigt var riktigt bra, jämförde dessa mot ett par Proac Respons 1.5 och där tyckte jag att MA var klart bättre på allt. Jag har ett rum på cirka 40 kvm så det är inte för litet. Problemet var att basen kändes som att den hade en "lovvika-vante"-känsla över hela det registret, detta kan ju bero på att de inte var helt inspelade då jag lånade dessa. Lycka till.

Linkan

Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/03/25 :  11:29:19  Show Profile Send lindvall a Private Message
Vad ligger dom i för prisklass? (Min kompis har samma slags förstärkare som du har Ledzepp, och han är också på högtalarjakt).
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/03/25 :  14:51:17  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
jag tror dom ligger på 23000:- nånting.

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000