HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som känner till Parasound?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bubblebobble
Member

119 Posts

Posted - 2003/02/16 :  19:29:19  Show Profile Send bubblebobble a Private Message
Jag har precis köpt ett Parasound för- och slutsteg. Är det någon som känner till något om dessa? Försteget heter Parasound P/FET-900 och slutsteget Parasound HCA-800II. Jag skulle gärna vilja veta hur dessa står sig i dagens konkurrens, vad de fick för recensioner när de var nya (slutet av 80-talet, början 90-talet) samt vad de kostade nya. Tacksam för svar! Mvh/Mats

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2003/02/16 :  20:26:46  Show Profile Send NtR a Private Message
Om jag inte minns fel fick de bra omdömen där de testades. Var väldigt bredbandiga, liksom många av sina amris-konkurrenter. Detta kunde göra att de lät lite hårt då och då.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

Carl-M
Member

432 Posts

Posted - 2003/02/16 :  21:52:58  Show Profile Send Carl-M a Private Message
Jag har en Parasound cd till salu om du är sugen?
CD/P 1000 heter den kostade 7800kr ny. Displayen har somnat in Kan ske går att fixa? Låter mycket bra annars. Har jämfört med nya Rega Planet. Smaksak anser jag.
Mvh Carl
Go to Top of Page

bubblebobble
Member

119 Posts

Posted - 2003/02/16 :  22:23:39  Show Profile Send bubblebobble a Private Message
Nicke: Tack för infon.
Carl-M: Jag har en Denon cd som jag är nöjd med, men tack för erbjudandet.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000