Author |
Topic |
Fred
Member
355 Posts |
Posted - 2016/09/01 : 18:39:26
|
JJ tillverkar 12DW7 fast det har den Europeiska beteckningen ECC832. Jugoslaviska EI tillverkade också röret, köpte ett gäng på LH musik för ett par år sen, ring och hör med dom. Sett röret på ebay till ok priser också. Alltså inga problem fixa drivrör till den fantastiska lilla Dynaco ST35! |
|
|
peterh
Semesterfirare
1056 Posts |
Posted - 2016/09/01 : 19:11:27
|
12dw7 finns i nyproduktion, jj kallar det ecc832. Finns på lager. Jag har dessutom ett nytt 7247 liggande.
|
|
|
Erik Andersson
Member
1950 Posts |
Posted - 2016/09/06 : 12:49:17
|
Under en av mina perioder i England utförde jag lite extrajobb och renoverade åt en uppköpare av klassisk Engelsk rör.hifi. Dessa förstärkare sålde han sedan till fjärran östern. Jag kan tipsa om att hålla ett öga efter bla dessa mycket välljudande förstärkare: Beam-Echo, Altobas, Spectone, Cooper-Smith, Audiomaster, Verdik, RCA, Armstrong, CQ, Dynatron, Chapman, Cape, Astronic, Rogers, BTH, General Electric, Goodsell, Dule, Avantic, Leak, Grampian, Mullard, Shirley, Atlas, Airmec, B.K, Lowther mm. Samtliga dessa förstärkare återger musik med lysande ackuratess. Överträffas inte av många förstärkare den dag som idag är. Däremot förekom amerikanska förstärkare väldigt sparsamt, kanske har sin förklaring! |
Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet erikasson@telia.com
|
|
|
Topic |
|
|
|