HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur stor vikt får estetiken?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2003/02/18 :  08:59:13  Show Profile Send j.persson a Private Message
quote:
Originally posted by Wintermute

J. Persson: TV:n är sedan länga förpassad till ett annat rum (förut fanns den i garderoben; på senare tid finns den i TV-rummet).
TV:n är ju inte bara ful; den är ju irriterande åxå

TVn i sig stör jag mig inte så mycket på. Däremot alla skitprogram som man kan se på den, som man verkligen klarar sig utan.

T ex nyhetssändingar där de säger att rymdskytteln bröts sönder i 18x ljushastigheten. (CNN)

Men tittar man på film med ljudanläggningens hjälp så är den väl ett nödvändigt ont...

Go to Top of Page

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/02/18 :  09:10:34  Show Profile Send DasIch a Private Message
quote:
Originally posted by Dan Brickman

Det var rätt kul när min frus kompis släpade hem en snubbe som var förvånad över att jag hade sån billig cdspelare (då ägde jag en komplett Linnanläggning) om jag nu var så hifiintresserad. Han gissade att den kostade 1200Kr på Josefssons postorder.

Han tog alltså fel på min Linn Karik och en Mark

När han fick lyssna på en skiva så sa han att det inte var något tryck i musiken (var är dunket..)

Jag måste nog vara lite konstig som tycker Linn har klart godkännd design(dock inte riktigt snygg) men anser att postorderskräp ser ut precis som det låter - skit.

Annars är det så typiskt med vänner som varken är speciellt intresserade, eller kunniga, om HiFi genast undrar vart "dunket" är.
Jag minns för några år sedan när jag och farsan hade renoverat ett par Carlsson-högtalare, och farsgubben hade köpt lite ny utrustning till sig själv. Det handlade visserligen om lite billigare Carlsson-högtalare(minns inte exakt vilken modell), men med rätt element blev de riktigt välljudande tingestar. Till detta var det en H/K 680 och en Arcam Alpha 7SE.
Hursomhelst, en vän till mig blev intresserad när jag berättade om bygget och ville gärna lyssna lite. Nu stämmer det, i ärlighetens namn, att det inte var frågan om någon djupbas. Fast när anläggningen blir jämförd med en ministereo för 2500kr, till ministereons fördel eftersom den kan göra så hela rummet vibrerar; då blir man nästan lite ledsen i ögat. Inte heller bet min långa genomgång i ämnet distorsion på honom.

Det är inte alltid lätt att vara audiofil.

Objektivist
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000