HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Devialet 200
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2016/03/11 :  10:40:12  Show Profile Send oliver a Private Message
Efter mycket vånda så slog jag till, Devialet 200 fick ta över efter Bladelius, Primare, Emotiva och Trigon samt en massa kablar som man slipper. Hur låter det??? Det här spelar i en helt annan division trots att gamla prylarna kostar ungefär lika mycket, fantastisk uppgradering faktiskt. Mittenbilden gamla anläggningen, mycket mer cleant nu... :-) Och ja trafon ska byggas in i en aluminiumlåda
[URL=http://s1280.photobucket.com/user/svenake56/media/IMG_0225_zpsja03lzoy.jpg.html]

[/URL] [URL=http://s1280.photobucket.com/user/svenake56/media/DSC_0147_zpsyhosajnn.jpg.html]

[/URL] [URL=http://s1280.photobucket.com/user/svenake56/media/IMG_0231_zpsatayexyy.jpg.html][/URL]

Skeptiker

Edited by - oliver on 2016/03/11 10:42:17

DavidS
Member

390 Posts

Posted - 2016/03/11 :  11:11:34  Show Profile Send DavidS a Private Message
Häftig uppgradering. Jag gillar också tänket med att få mindre apparater. Därför har jag valt att få skivspelarförsteg och D/A-omvandlare inbyggt i mitt försteg.
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2016/03/11 :  12:04:19  Show Profile Send oliver a Private Message
RIAA:n i Devialeten är helt sanslös, jag var tveksam när det ska omvandlas till digitalt men herre jävlar vilken RIAA, och inställningsmöjligheter.

Skeptiker
Go to Top of Page

Junepe
100.000-klubben

614 Posts

Posted - 2016/03/11 :  14:28:47  Show Profile  Visit Junepe's Homepage Send Junepe a Private Message
Ja jäklar vilken omgradering och jäklar vilken luftig apparat bantning det blev.
Är för tillfället personligen inne på samma spår. Att minska sladdar och apparater.
Skulle vara kul att jämföra ditt nya integrerade RIAA med Trigon. Har sneglat på just din Devialet men inte lyckats får till någon form av lyssning i närheten.
Är det larsen 8 du kör med?
In med lite bilder och intryck i medlemmarnas systemtråd

((( JUNEPE )))

¿?¿ JUNEPE ¿?¿
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2016/03/11 :  16:49:18  Show Profile Send Snutten a Private Message
Härligt minimalistiskt med snygg kabeldragning :).
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2016/03/11 :  20:41:07  Show Profile Send oliver a Private Message
quote:
Junepe Posted - 2016/03/11 : 14:28:47
Ja jäklar vilken omgradering och jäklar vilken luftig apparat bantning det blev.
Är för tillfället personligen inne på samma spår. Att minska sladdar och apparater.
Skulle vara kul att jämföra ditt nya integrerade RIAA med Trigon. Har sneglat på just din Devialet men inte lyckats får till någon form av lyssning i närheten.
Är det larsen 8 du kör med?
In med lite bilder och intryck i medlemmarnas systemtråd

Ja RIAA:N är nåt utöver det vanliga, var på väg att byta ut min Ortofon 2M black mot nån bra MC men det får vara så länge, har svårt att tro att det går att hämta mer detaljer ur ett vinylspår än så här. För övrigt är det total kontroll som gäller på högtalarna oavsett källa. Avgrundsdjup bas som är superren och ett lättflytande
mellanregister och diskant. Ja det är Larsen 8 och dom får verkligen visa vad dom kan.

Skeptiker

Edited by - oliver on 2016/03/11 20:42:23
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.37 sekunder. Snitz Forums 2000