HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 köpa beg hifi utomlands, paypal?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2014/06/18 :  18:18:54  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ja, säg att jag hittar en förstärkare i ett euland, vi gör upp om betalning via Paypal. Jag för över pengar den vägen, via paypal, gäller då deras "Buyers Protection" eller inte?

Vad jag kan läsa mig till så ska den gälla, får jag tegelstenar istället för förstärkare eller tom låda så ska den gälla.

Men reglerna är skrivna så det är svårt att förstå.

På engelska står det att det överföringar mellan privatpersoner inte är skyddat, på svenska står det bara att det är inte är skydd om du skickar till släkt och vänner.

Någon som kan det här och vet? Det lite svårt att handla från utlandet annars. Hur gör ni?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2014/06/20 :  10:38:35  Show Profile Send AndersP a Private Message
Jag vet typ ingenting om "Buyers Protection" och du får tolka det jag säger som en åsikt bland andra.
Jag rekommenderar ebay i din situation. Säljare där är mycket måna om sin cred vilken visas i procent av antalet affärer. 97% nöjda kunder på 1000 ebay-affärer är ju mycket säkert.
Be din säljare att lägga upp objektet på ebay säger jag.
Å andra sidan har jag själv sålt prylar till andra privatpersoner på blocket och fått betalning in på kontot innan jag ens tejpat ihop kartongen. "Du verkar så seriös" säger dom... Jag har förstås skickat objektet som avtalat, men kunde lika gärna ha skickat tegelstenar som du säger. Jag skulle ALDRIG utsätta mig själv för en sån risk. Man får förstås oftast objektet som avtalat, men handlar du av fel person är du helt rökt.
Mina 5 cent som sagt...

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

RTB
Member

75 Posts

Posted - 2014/06/29 :  15:42:11  Show Profile Send RTB a Private Message

Som jag förstått det ska skyddet gälla då du faktiskt köper en vara.
Du skickar inte pengar som en gåva utan som betalning och det är där skyddet ska finnas.
Men jag har inte behövt pröva det någonsin, som tur är.

Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2014/07/02 :  14:39:21  Show Profile Send drkim a Private Message
Det här hände mig - i o f rätt många år sedan, men skulle tro att mycket gäller än idag:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=56458

Med vänliga hälsningar
Jocke

Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2014/07/02 :  20:48:56  Show Profile Send fixarstig a Private Message
Efter min E-bayaffär gör jag aldrig mer en affär utan att kunna kolla varan själv innan affär

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000