Author |
Topic |
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2014/06/30 : 22:41:21
|
Skickade iväg ett mail om intresse för denna kombi, kanske hoppat i galen tunna, men det kanske finns förbättringar för någon kunnig att göra i slutsteget så det kan bli klart prisvärt att köra i mina rigg med Tannoy Puma. Finns det kvar så vill jag åka och lyssna. Får det tummen upp eller ner av rörexperterna? Ps. Är ju lite nyfiken på rör så detta kanske är en vettig början då plånboken inte är sprängfylld nu. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
Edited by - FBK on 2014/06/30 22:44:29 |
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2014/07/01 : 19:30:26
|
Grejerna blev sålda till första som svarade, men så är det när man inte kan sitta och kolla beg marknaden när man jobbar, då går man miste om sådant som är och kan vara billigt. Men eftersom ingen svarade här i tråden så kanske det inte vara något att ha även om det var lågt prissatt. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Fred
Member
355 Posts |
Posted - 2014/07/02 : 20:16:44
|
Hejsan
Edison One och 19 är utmärkta grejor! Spelar ikapp med tex Leben cs300. Riaa i försteget är mycket bra. Och jo det var jag som köpte paret och just nu spelar det fantastiskt med mina Tannoy Devon:-) I slutsteget sitter en kvartett Mullard EL84. Lite rengöring och Deoxitspray i rörhållarna var allt som behövdes göras. Men fula är dom, härligt fula!
Hälsn Fred |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2014/07/02 : 20:53:53
|
STORT GRATTIS Fred!. Jag är total idiot på rör pryttlar, men dessa såg lockande ut... Ps. Jag som tyckte att de såg ganska okej. Bor du i närheten av Stockholm och ville ha lite kaffebesök någon gång så släng gärna iväg ett Pm då jag är mycket intresserad av att få lite lyssningserfarenhet av rör förstärkare för ett eventuell framtida inköp nu när man har mer lättdrivna högtalare. Kan kanske få med någon till av forumkompisarna inom AÖ (Audioklubb Öst) |
|
|
Fred
Member
355 Posts |
Posted - 2014/07/03 : 15:30:04
|
Hej igen FBK
15w funkar fint med vissa Tannoy, typ Devon som jag har,men betydligt bättre blir det med mer pulver. Endison 60 är en jättebra förstärkare till Tannoy. 30w klass A sätter verkligen fart på högtalarna. En Edison 60 kan man nog få tag på för ca 4000kr. Den har 4 st EL34 men kan även köras med KT77 och 4st E88CC / 6922.
Ha det bra!
F |
|
|
|
Topic |
|