Måste køpa en ohørd DAC/Hørlursførstærkar-kombo - ohørd sedan jag bor på ett stælle dær det ær elændigt att ta sig till handlare och de nærmsta handlarna har rætt tråkiga sortiment.
Det finns hur många alternativ som helst att se på och letar jag tillræckligt længe så finns det alltid någon bra recension på den specifika apparat jag ser på just då.
Så jag undrar om någon hær handlar efter eller lyssnat mycket på just DAC/hørlurførstærkare i 5-8000 kr klassen?
Apparaten ska tjænstgøra på kontoret och ska endast spela Spotify/Wimp och på mina NAD VISO HP50
Tipsar om http://resonessencelabs.com/herus/ då jag har en själv och är väldans nöjd. Stöd för alla tänkbara format och låter kanon. Inget för tungdrivna eller högimpedansiva lurar dock men inget problem med dina Viso. 3000 sek på mychifi. Ett ordentligt steg upp är Concero HP men så även i pris på 7990 sek.
Ps. HRT Microstreamer ska vara riktigt trevlig med.
Mvh
Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Concero finns i 3 varianter. Vanliga Concero som är en ren dac. HD som fixar DXD / DSD och sist men inte minst HP som är typ en HD fast med hörlursutgång och volymratt.