HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken Hörlursförstärkare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Milner
Starting Member

12 Posts

Posted - 2014/06/05 :  00:48:04  Show Profile Send Milner a Private Message
Jag upplever ljudet från mina Sennheiser 600 som kliniskt ifrån alla ljudkällor utom min Ipad på t.ex Youtube. Jag skulle vilja ha en hörlurdförstärkare som är mörk i karaktären för att kunna lyssna med min cd- spelare. Någon som har ett bra tips?

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2014/06/05 :  08:45:30  Show Profile Send Adagio a Private Message
Jag hade Sennheiser HD 580 en gång i tiden. Är inte detta märke av naturen lite ljusare än tex AKG? Nåväl bra lurar är det, jag har bara hört Burson och den är fantastisk, inte mörk men fri från hårdhet och spretighet. Silkeslent distinkt. Jag gillar den verkligen skarpt, en kompis har den. Annars kanske du ska kolla efter hörlursstärkare med rör. Nu är ju inte konstruktioner med rör mörka, men de saknar den hårdhet som trissor ofta har. Nu generaliserar jag, men rör eller Burson.
En kompis/kund är lite extrem, han kör sina AKG med Tsakiridis Devices - Achilles 300B med rör från Psavane, he he. Monoblock trioder till lurar det är kompromisslöst. Nu är ju dessa AKG som jag glömt modellbetäckning på riktigt trögdrivna.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Edited by - Adagio on 2014/06/05 09:13:14
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2014/06/06 :  00:46:27  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Är inte detta märke av naturen lite ljusare än tex AKG?

Inte enligt mina öron, AKG är också för slanka (och även tunna) i basen jämfört emot allt annat som jag lyssnat på.
Xindak H1 är mitt tips på hörlursförstärkare om man vill ha något som är åt det mörka/varma http://www.mychifi.se/xindak-h1-demo

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.

Edited by - FBK on 2014/06/06 09:48:49
Go to Top of Page

Milner
Starting Member

12 Posts

Posted - 2014/06/06 :  15:02:48  Show Profile Send Milner a Private Message
Tack för tipsen. Klipper till på en Xindak.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2014/06/07 :  13:55:36  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
HD600 är inte ljusa och kliniska men behöver lite pulver för att få igång basen. Det kan vara det som spökar. Jag tror inte att man ska köpa en "mörk" hörlursförstärkare till luren. Det normala är att man upplever luren som lite gosig

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000