HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Koppla datorna till stärkare med USB eller analogt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Preben
Member

86 Posts

Posted - 2014/01/14 :  09:38:28  Show Profile  Visit Preben's Homepage Send Preben a Private Message
Hej på er.
Det finns ett interface som fixar usbspänningen helt.Det heter ifi micro Usb .
Jag har själv testat det ihop med HRT HD och Ifi Usb dac och det ger klara förbättringar
om man har en laptop som drivkälla.Det blir ännu bättre med deras Dualheadkabel Gemini.Jag tror att problemet ligger i nätdelen till laptopar.Ni kanske kan pröva med bara batteridrift och återkomma med ett svar,det vore interesant att höra vad ni kommer fram till.
Med vänlig hälsning, Preben
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8652 Posts

Posted - 2014/01/14 :  10:39:59  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Problemet är väl oxå att det i en laptop sitter switchande regualtorer,svårt att göra nåt åt kanske?Eller?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2014/01/14 10:40:39
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2014/01/14 :  13:52:41  Show Profile Send FBK a Private Message
Preben@

Är det denna du menar http://www.akkelisaudio.com/wifi-usb-datahifi/dac/ifi-iusb-power.html

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2014/01/14 :  15:56:08  Show Profile Send sopwith a Private Message
varför håller ni på och diskuterar brus/störningar osv från datorn, knappast någon som hör oljud från en dator USB, trådskaparen skriver "slölyssning", hitta på problem?
Go to Top of Page

Preben
Member

86 Posts

Posted - 2014/01/14 :  19:17:19  Show Profile  Visit Preben's Homepage Send Preben a Private Message
Hej FBK
Ja det är den burken jag menade.Ber om ursäkt att jag kommenterade USB problem i en tråd som inte handlade om det.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2014/01/14 :  21:12:32  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
varför håller ni på och diskuterar brus/störningar osv från datorn, knappast någon som hör oljud från en dator USB, trådskaparen skriver "slölyssning", hitta på problem?

quote:
Hej FBK
Ja det är den burken jag menade.Ber om ursäkt att jag kommenterade USB problem i en tråd som inte handlade om det.

sopwith & Preben!

Förstår båda vad ni vill komma, och det är helt i sin ordning och okej. Vad jag vet så har väl de flesta liknande trådar förr handlat mer eller mindre om seriös dator lyssning på ens huvudanläggning så det gör inget att det även kommer upp sådant här, något lär man sig av det.
För egen del så ser jag fram emot med viss skräck över den dagen då jag ska skaffa datorbaserat till huvudanläggningen, då blir det mycket för en som avskyr allt som har med datorer att göra.

Go to Top of Page

NewMount
Member

268 Posts

Posted - 2014/01/22 :  00:17:30  Show Profile Send NewMount a Private Message
Då jag nyligen fått problem med min HK 3490, kan jag ej längre rekommendera den. Det brusar och skrapar kraftigt på vänster kanal. Det tycks komma från slutstegsdelen då det är oberoende av ingång och volym. Enligt initierad källa som jag talat med, har det varit mycket problem med denna modell. Enligt samma källa är det ej heller lönt att reparera den då slutstegsdelen oftast måste bytas ut p.g.a. att det är omöjligt att mäta och felsöka i den då man frigjort den från resten av receivern. Synd då receivern fungerat och låtit fint tills nu... Garantin har tyvärr gått ut (2 år) men jag skall försöka åberopa reklamationsrätten (3 år).

Gärna en Ferrari, men först en bra stereo

Edited by - NewMount on 2014/01/22 00:18:35
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2014/01/26 :  22:41:04  Show Profile Send FBK a Private Message
Mycket Tråkigt, jag läste någonstans att några hade haft problem med den modellen.

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2014/03/22 :  21:23:04  Show Profile Send FBK a Private Message
Slog till på en beg M2TECH HiFace RCA som visst är den lite äldre modellen, men som nog duger för mitt ändamål och det blev någolunda billigt tillsammans med en bra digitalkabel till paketpris. Så nu har jag bara lite funderingar kring Dacar och olika upplösningar så jag kan leta efter någon lämplig, men det kanske jag startar en ny tråd om framöver.

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2014/04/27 :  00:18:43  Show Profile Send FBK a Private Message
Och i morgon ska det provlyssnas på ett eventuellt beg köp till datorstereon i form av Audio-gd dac nfb 3.1,undrar om det blireller.

Go to Top of Page

NewMount
Member

268 Posts

Posted - 2014/04/29 :  02:02:23  Show Profile Send NewMount a Private Message
Jag fick som tur är min HK 3490 reparerad som reklamationsärende via Dustin (där jag köpte den för tre år sedan). De har reparerat drivsteget. Nu låter den bra igen! Tack Dustin. :-)

Gärna en Ferrari, men först en bra stereo
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2014/04/29 :  20:44:20  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
AQVOX USB Low-Noise 5V Isolated Linear Power Supply gjorde stor skillnad hos mig men då drivs dacen av usb-strömmen.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2014/05/01 :  22:24:40  Show Profile Send FBK a Private Message
[quote]
Och i morgon ska det provlyssnas på ett eventuellt beg köp till datorstereon i form av Audio-gd dac nfb 3.1,undrar om det blireller.[/quoöröte]
Gjorde en liten jämförelse emot min Theta Dac i den vanliga anläggningen och Kina Dacen kommer duga gott i dator/extra anläggningen då den inte gjorde bort sig alls, kostade bara 1200kr beg.

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2014/07/06 :  00:00:16  Show Profile Send FBK a Private Message
Nu börjat det likna något, frågade lite om försteg i den här tråden http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=91036&whichpage=1
Och nu är det mesta klart. Ny dator-M2TECH HiFace RCA- Audio gd nfb 3.1 Dac - Nad C162 - Proton A-1150 (även en Sony DVP-NS900V) och sedan en sub B&W ASW650 och Klipsch B2 och Spotify = musik.
Klipschen ska bytas mot ett par studioburkar längre fram, och nu får jag se om jag orkar ta tag i nästa projekt som är en jättesubba som står i vardagsrummet och samlar damm. Problemet är bara att den är så pass komplicerad med alla inställningsmöjligheter så prov letandet att hitta någolunda rätt plats och vettigt ljud för B&W ASW650 i datorrummet var lätt i jämförelse...

Go to Top of Page

Xiro
Member

95 Posts

Posted - 2014/07/09 :  12:22:20  Show Profile Send Xiro a Private Message
FBK, jag kan bara instämma med att du gör rätt i att prova dig fram. Jag själv är ofta nöjd med analog ut från datorer, jag tycker ofta det är bra nog. Den DAC jag med säkerhet kan säga låter sämre är inbyggda DACen i min Panasonic-TV :-) Jag har dock inte gjort någon vetenskaplig studie i detta, så ta mina ord med en nypa salt. Hade jag t ex 2500 kr att spendera på systemförbättring skulle prio ett vara rummet och högtalarna, DAC och förstärkare skulle slåss om prio två :-)

eoJeud!!!

Edited by - Xiro on 2014/07/09 12:23:11
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000