Author |
Topic |
|
adi6606
Member
550 Posts |
Posted - 2013/12/13 : 05:32:35
|
Det stör mig lite grand faktiskt
Under försteg/slutsteg kategorin på Tradera finns idag att köpa 9 high-end produkter!? Typisk representant för dessa high-end prpdukter är en MONACOR SA-2000 förstärkare . Inflationen på just high-end utrycket har varit så stor att idag det betyder nästan ingenting. Eller kan betyda allting!? |
Ta dig samman och gör något onyttigt! |
|
Wing Zero
400.000-klubben
1097 Posts |
Posted - 2013/12/13 : 08:11:55
|
Jag ser det som så att många skriver high End bara för att få sina saker sålda snabbare och dom okunniga ska tro att det är något utöver det vanliga. Ser tyvärr detta allt för ofta på diverse begagnat sajter och det retar mig då 90% av det som skrivs som High end är allt annat än just det. Dock inte sagt att det är dåliga produkter men lite överskattade. |
Musik är livet |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
|
Wing Zero
400.000-klubben
1097 Posts |
Posted - 2013/12/14 : 07:23:15
|
Den tråden är riktigt bra Bernt. |
Musik är livet |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2013/12/14 : 09:50:07
|
Jovisst går det inflation i uttrycken. "Highend" som begrepp är väl i grunden ett sätt att visa på prestanda utöver det vanliga men sedan utnyttjas det av diverse olika falanger för deras egna syften.
En falang använder det för att sälja "Bling bling", en annan använder det för att få en gemensam "fiende" genom att smutskasta och ytterligare andra försöker använda uttrycket på mediokra produkter i hopp om bättre försäljning.
Adi, tyvärr finns det nog inte så mycket att göra åt det, det tog ju inte mer än två inlägg innan det började i denna tråden också. Tja vad skall man säga? "Intet nytt under stjärnorna"? |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2013/12/14 : 13:57:53
|
Precis Pac. Begreppet är tyvärr fullständigt utslitet och betyder i princip ingenting i dagsläget. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
AlfaGTV
600.000-klubben
4819 Posts |
Posted - 2013/12/14 : 14:30:45
|
Nja, jag kan nog tycka det är ganska användbart? Det ju liksom användas för att beskriva nästan vad som helst som sticker ut? Det kan beskriva nåt som är exceptionellt dyrt, eller extremt välljudande eller kanske extra välbyggt. Det kan också representera flera av dessa ingredienser i en och samma produkt. Det blir ju extra användbart då de referenser jag nämner här är helt olika beroende på vilka egna erfarenheter och preferenser man har...
Uttrycket kan dessutom användas för att beskriva ngt negativt, eller positivt om man så vill.
Med andra ord här har vi ett väldigt användbart uttryck som kan betyda allt eller inget alls!
Och ta nu detta inte allt för allvarligt från min sida!
För övrigt är jag skyldig dig en pilsner Bernt, går det bra med en HiEnd Oppigårds?
Vh Micke |
Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd |
|
|
|
Topic |
|