HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny pickup - oväntad leveransservice
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2013/08/26 :  20:23:39  Show Profile Send Vox a Private Message
I onsdags i förra veckan beställde jag en pickup från Tyskland via ebay och betalade via Paypal. Två dagar senare (fredag) kollade jag på beställningen och såg då att min betalning inte hade gått igenom. Shit tänkte jag och misstänkte att det var något strul med leverantören så jag avbröt min betalning.
Letade då reda på en annan leverantör på ebay och där gick betalningen igenom direkt.
När jag kom hem på fredagens eftermiddag säger min hustru att jag har fått ett lite brev från Tyskland. Döm om min förvåning när jag öppnar brevet och ser att där ligger min pickup som jag inte har betalt för. Tillsammans med pickupen finns det en liten lapp som informerar om att företaget har lite problem med sitt Paypal-konto och istället ber mig sätta in pengarna på deras konto.
Nu rör det sig inte om några stora pengar, men jag hade aldrig trott att de skulle skicka pickupen utan att få betalt först. Heder åt detta företag som tror gott om sina medmänniskor.
Givetvis har jag betalat och idag när jag kom hem låg där en avi från posten. Misstänker att det är pickup nummer två som nu har kommit.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Edited by - Vox on 2013/08/26 20:24:21

DavidS
Member

390 Posts

Posted - 2013/08/26 :  20:32:30  Show Profile Send DavidS a Private Message
Alltid bra med ett reservhjul, och feelgood att veta att den är levererad med kärlek!
Go to Top of Page

ahultin
Member

240 Posts

Posted - 2013/08/26 :  20:43:38  Show Profile Send ahultin a Private Message
Alltid kul att höra om företag som faktiskt överträffar ens förväntingar. Det brukar ju höra till vanligheterna att man får höra mardrömshistorier...
Vilket företag var det? Ett företag som behandlar sina kunder väl förtjänar fler kunder.

Massa Linnprylar...
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6799 Posts

Posted - 2013/08/27 :  20:14:49  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Misstänker att det är samma företag jag har fått kontakt med men det jag beställde var remmar till mina Thorens spelare som bara dök upp utan att betalningen hade gått igenom. Jag har även handlat mer där efter detta med samma entusiastiska tillvägagångssätt från företaget, man kan tycka att det är ett märkligt sätt men det fungerar säkert bra för dem.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000