HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ljudfynd i Hong Kong?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2013/08/17 :  10:05:19  Show Profile Send e-robban a Private Message
Jag ska dit i oktober! Något särskilt man bör hålla utkik efter?
Hur är prisnivån? Bra inhemska märken? Mest realistiskt är väl att man kan få med sig nåt i hörlursväg men alla tips välkomnas. Ska även till Kina.

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2013/08/17 :  11:39:53  Show Profile Send byZan a Private Message
Jag var där för ca 5 år sedan och såg i princip inte en enda butik förutom de vanliga som finns i affärscentrumen då.

Nu var inte prion hifi då jag var där men jag kollade lite i smyg efter butiker. Nu vet jag inte hur det är? men då fattade jag inte att entréerna ofta låg väl dolda bland stånden ute på gatan. Så ett tips är att läsa ordentligt på skyltar och inte förfaras att entrén kan se skum ut och ofta bara är en liten port/hål i väggen. Affären låg som oftast en eller ett par trappor upp, har jag hört
Enligt hörsägen så ska det finnas ganska många ställen, så lycka till

/byZan

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2013/08/17 :  14:19:07  Show Profile Send e-robban a Private Message
Det ska tydligen finnas ett ställe med 20 vån hifi! Nytt o begagnat.

Go to Top of Page

Eric H
Starting Member

9 Posts

Posted - 2013/08/17 :  20:35:01  Show Profile Send Eric H a Private Message
Hej e-robban,

Finns i stort sätt allt man kan drömma om. Ett höghus med ny utrustning finns på Hong Kong ön på 1 Dudell street. Tidigare fanns ett motsvarande längre ner på gatan, dock med adressen 10 Queens Road Central men p.g.a dåliga ekonomiska tider ett par år tillbaka avvecklades detta höghus för HIFI för att istället inrymma annan affärsverksamhet. Butikerna i detta hus flyttade till billigare adresser i Kowloon. Det ställe som omnäms med både ny och begagnad hifi är sannolikt Grancastle Commercial Centre som ligger i statsdelen Mong Kok på Kowloon och adressen är 2T Sai Yeung Choi street south. Kom efter 14:00 då de flesta butiker öppnar senare för att istället vara öppna längre in på kvällen. Som tidigare sagts finns ingen möjlighet att från gatan veta vad som döljer sig i byggnaden. Skickar en länk där så gott som alla Hifibutiker i Hong Kong kan tänkas finnas. Då lär du hitta.

http://www.hifi33.com/storedir/store_list.php?lang=eng&type=av

Hälsar - Eric
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2013/08/18 :  01:48:08  Show Profile Send e-robban a Private Message
Tack Eric H! Det var Grancastle jag hört nämnas tidigare. Ovärdelig info.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2013/08/18 :  10:07:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Greencastle commercial center är helt klart värt ett besök. Kolla in det här: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52816

När jag var där fanns det även en del butiker längs marknaden på Apliu Street, Shamshiupo, Kowloon

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2013/08/18 :  10:31:14  Show Profile Send e-robban a Private Message
Pac: OMFG!
Verkligen hjälpsamt tips.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2013/08/18 :  21:56:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jag hittade en gammal bild på ett visitkort, Apliu Street 160. Det var ett hål i väggen som ledde in till några några rum där väggarna var helt täckta med begagnat och de hade även en hel del Kina-producerat. Jag har ingen aning om stället finns kvar, men det kan vara en trevlig utflykt att titta på marknaden även om det stället inte finns kvar.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4175 Posts

Posted - 2013/08/19 :  08:05:37  Show Profile Send pix a Private Message
Robban,
Du har Hitaudio i Kowloon www.hitaudio.com som bla annat ansvarar för argenturen på amerikanska Zuaudio i Asien.
Trevlig ägare (Mark tror jag han heter) och bra priser
Även om du inte får ner ett par Definition i handbagagaet kanske ett lyssningsbesök kan vara trevligt
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2013/08/19 :  10:12:32  Show Profile Send e-robban a Private Message
Dit ska jag definitivt pix. Jag skulle gärna plocka med mig några kablar därifrån. Om jag måste måste välja ett ställe att fokusera på i det övermäktiga utbudet så blir det det.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000