HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny DAC på väg
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2013/08/01 :  08:51:33  Show Profile Send oliver a Private Message
Förhoppningsvis ska denna DAC/Försteg/ hörlursförstärkare landa nån dag nästa vecka, jag var grymt nöjd med deras XDA-1 men den här riktar sig mer till professionellt bruk med allt vad det innebär.Till det facila priset av $699,dessutom en analog ingång för t.ex RIIA. Visserligen tillkommer "bedövningen" på 25% och tullavgift, men den hamnar på lite drygt 6.000 SKR. Finns nog ingen DAC på marknaden med den här specen som är i närheten av det låga priset. http://shop.emotiva.com/collections/processors/products/stealth-dc-2

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/11/gick.jpg/][/URL]

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]

Skeptiker

Edited by - oliver on 2013/08/01 09:01:03

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2013/08/01 :  10:01:33  Show Profile Send CC a Private Message
Mycket intressant produkt! Ser fram mot dina upplevelser av denna.

(ögnade precis genom en artikel i Stereophile ( http://www.stereophile.com/content/entry-level-27-page-2 ) om just Emotiva och dess verksamhet)

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2013/08/14 :  13:48:53  Show Profile Send oliver a Private Message
"Nästa vecka" var väl att ta i antar jag den har ännu inte dykt upp på Posten Sverige (lämnade USA 7/8)men det är väl bara att bita ihop och vänta då....

Skeptiker
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2013/08/15 :  01:56:18  Show Profile Send CC a Private Message
Den som väntar på något gott, väntar oftast länge... ;-)

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

bing
Member

130 Posts

Posted - 2013/08/15 :  20:09:28  Show Profile Send bing a Private Message
Hoppas den kommer snart så vi kan få veta hur den låter.

alla öron är olika
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2013/08/19 :  11:00:58  Show Profile Send oliver a Private Message
Enligt Postens hemsida är den tullad och på väg till mottagaren 15/8 kanske idag då med lite tur....

Skeptiker
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2013/08/20 :  09:25:19  Show Profile Send oliver a Private Message
Naiva jag då, kollade den låg fortfarande på tullavdelningen så det dröjer nog ett tag till.

Skeptiker
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2013/08/20 :  14:38:34  Show Profile Send Snutten a Private Message
Ska bli kul att läsa vad du tycker. Den kostar ju inte mycket, kan den verkligen spela tillfredställande? Spännande!
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2013/08/22 :  08:18:44  Show Profile Send oliver a Private Message
Dom som köpt den är lyriska ( men det är man ju alltid tills man hittar nåt bättre) men jag tror pris/prestanda är oslagbart, åtminstone var XDA-1:an jag hade från dom det. Har kikat lite på deras förstärkeri också http://shop.emotiva.com/collections/amplifiers/products/xpa-1l två sådana här vore nåt. Den nya kommande modellen ska lämna 60w class A och ska vara stabil ner till 2 ohm och där lämna 1kw, $699 (4.600skr)st. Är dom lika välljudande och välbyggda som D/A omvandlarna så är det fantastiskt. Deras filosofi är att bra hifi behöver inte kosta så mycket, alla vet vi väl att även high end elektronikkomponenter inte är speciellt dyra styckevis och definitivt inte om man köper tusentals. Och så finns det inga giriga mellanhänder utan det är direkt från tillverkaren.

Skeptiker

Edited by - oliver on 2013/08/22 08:52:33
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2013/08/29 :  10:47:35  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Är det någon som testat deras högtalare?

Vad kostar frakten av DAC:en till Sverige?

/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2013/09/03 :  12:23:32  Show Profile Send oliver a Private Message
quote:
peter_gbg Posted - 2013/08/29 : 10:47:35
--------------------------------------------------------------------------------
Är det någon som testat deras högtalare?

Vad kostar frakten av DAC:en till Sverige?

/Peter

Frakten kostade med USPS 58,45USD.

Skeptiker
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2013/09/03 :  12:29:37  Show Profile Send oliver a Private Message
quote:
Posted - 2013/08/20 : 09:25:19
--------------------------------------------------------------------------------

Naiva jag då, kollade den låg fortfarande på tullavdelningen så det dröjer nog ett tag till.

Skeptiker

Vet inte om man ska skratta eller gråta, fick brev från tullen att det saknades uppgifter då hade paketet legat där i 12 dagar innan dom fick tummen ur arslet och meddelade, mailade uppgifterna på en gång. Mailade än en gång idag när inget hänt på ännu drygt en vecka, dom hittade inget mail från mig trots att jag fått mottagarkvitto från dom. Vad är anställnings kriteriet på ett sånt där ställe tro?

Skeptiker
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2013/09/03 :  13:09:06  Show Profile Send Figge a Private Message
Ännu en orsak varför det fortfarande finns fysiska butiker.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2013/09/03 :  15:05:17  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
quote:
Vad är anställnings kriteriet på ett sånt där ställe tro?

Jag förstår din frustration, men du får nog sätta ditt ärende i ett större perpektiv.
Tullverket har förmodligen, och tacknämligt nog, fokus på att minska inströmningen av vapen, narkotika, alkohol, prostituerade etc.. Jag är i alla fall nöjd med att de inte prioriterar din DAC före detta...
Ge dig till tåls vetja, den dyker nog upp ska du se...
Vh Micke
Ps desutom är de politiskt styrda och det ser vi ju bevis på dagligen hur bra det fungerar...

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2013/09/03 15:06:25
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2013/09/03 :  18:57:14  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
De är väl underbemannade som alla andra.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2013/09/04 :  10:11:43  Show Profile Send oliver a Private Message
quote:
Jag förstår din frustration, men du får nog sätta ditt ärende i ett större perpektiv.
Tullverket har förmodligen, och tacknämligt nog, fokus på att minska inströmningen av vapen, narkotika, alkohol, prostituerade etc.. Jag är i alla fall nöjd med att de inte prioriterar din DAC före detta...
Ge dig till tåls vetja, den dyker nog upp ska du se...
Vh Micke
Ps desutom är de politiskt styrda och det ser vi ju bevis på dagligen hur bra det fungerar...

Ahaaa....dom tror att det är en tidsinställd bomb dom fått upp på röntgenskärmen.., den är alldeles för liten för att vara en prostituerad i alla fall.
quote:
Ännu en orsak varför det fortfarande finns fysiska butiker.

Ja och ska dom tulla sina grejor också så lär dom nog snart försvinna, kunderna vill nog ha leverans i rimlig tid.

Skeptiker

Edited by - oliver on 2013/09/04 10:12:44
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2013/09/04 :  12:38:59  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
dom tror att det är en tidsinställd bomb dom fått upp på röntgenskärmen..

Om dom tror att "bomben" är tidinställd skulle de troligen skynda sig att tullklarera den för inte riskera att "tiden går ut" när den lägger hos dem.

Fysiska butiker brukar vänta med att sälja sina prylar tills de har kommit igenom tullen.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2013/09/05 :  15:02:26  Show Profile Send oliver a Private Message
quote:
Fysiska butiker brukar vänta med att sälja sina prylar tills de har kommit igenom tullen.

Hahaha ja då får dom väl sälja gamla prylar bara
Nädå HiFi vänner fick en påminnelse från dom också igår, men ringde idag och nu är den på väg. Så nån gång till veckan antar jag..Tog knappt en månad från Malmö..

Skeptiker
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000