HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ibland blir man glad.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2013/01/04 :  20:21:30  Show Profile Send Snutten a Private Message
Köpte ett par in-ear lurar för 500kr som låter klart bättre än sin prisklass. Bra byggkvalité vad jag kan se också. Till mobilen lät de rätt lovande, men när jag kopplade dem till min bärbara cd-spelare som är rätt påkostad (säljs inte längre, dagens modeller är inte lika bra men billigare) insåg jag att de är mycket bra för lite pengar. Väldigt detaljerade med bra bas om än lite hissade högre upp utan att bli påträngande. Så in-ear kan låta riktigt bra har jag nu lärt mig även om de ser pyttesmå ut.

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2013/01/04 :  21:02:48  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Märke,modell?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2013/01/04 :  22:06:45  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Kul!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

HerrD
200.000-klubben

1749 Posts

Posted - 2013/01/04 :  22:46:43  Show Profile Send HerrD a Private Message
Har ett par Beats Audio till mobilen, låter helt ok. In-ear är väldigt beroende av perfekt passform enligt min erfarenhet, en storlek fel så faller det mesta. Så det gäller att ha tur med storleken på lurar och öron. Grattis till ett lyckat köp!

The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool.

Richard P. Feynman
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2013/01/05 :  01:05:30  Show Profile Send Snutten a Private Message
Det är ett svenskt märke som är lite mindre känt tror jag, Nocs.
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2013/01/05 :  10:31:33  Show Profile Send softishman a Private Message
Har själv ett par Nocs till iphonen och dom låter väldigt bra! Visste inte att dom var svenska...
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2013/01/05 :  20:06:40  Show Profile Send Snutten a Private Message
Då är man inte ensam om att upptäcka detta relativt nya märke. Jag har ett par NOCS NS400 Aluminum för android som är en helt ny modell. Finns några till att välja på både till iphone och android, de flesta i något högre prisklass än mina, men jag tycker dessa låter så bra jag kan kräva. Djup bas utan att bli överdriven, och i övrigt inte mycket att klaga på. Lite instängt ljud blir det troligen med in-ear jämfört med en stor öppen lur, men det kan jag leva med, mycket nöjd.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000