HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Roksan förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HenkesHiFi
Member

60 Posts

Posted - 2002/07/22 :  18:55:31  Show Profile Send HenkesHiFi a Private Message
Hej!

Någon som lyssnat/har erfarenhet av Roksans int. förstärkare (Kandy/Caspian)?

Jag håller så sakteliga att köpa en stärkare och so far är det svårt att bortse från H/K 670 p g a prisvärdheten. Har lyssnat på Primare A10 samt några Arcams men som sagt, H/K leder på sin prisvärdhet i nuläget.

Mvh
Henke

PS. Har ett par gamla stativare som skall bytas ut så småningom...därför är det ej så relevant att prata om med vad stärkaren skall köras till f ö utr. Även CD skall bytas så småningom. Lyssnar på all sorts musik minus det renodlat klassiska. DS.

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/07/22 :  23:30:12  Show Profile Send krelle a Private Message
Hallo, jag har en kamrat som har caspian integrerad+slutsteg(biamping)som jag tycker låter mycket bra. Han började med den integrerade men eftersom den är lite klen för hans högtalare så gjorde det susen med ett extra slutsteg. När det gäller ljudet måste jag säga att de är MYCKET prisvärda, ljudet är mjukt men ändå detaljerat med rejält punch i basen, man får mycket bra ljud för pengarna. Det ända man skall ha i åtanke är att inte ha för trögdrivna högtalare. Jag har inte hört en direkt jämförelse med SAT-amplifixen men jag tror roksan är lite mjukare, kanske inte fullt så korrekt som amplifixen men jag kan garantera att om du blir lyssningstrött fort i ditt system så är det inte roksan caspian som är orsaken. En mycket bra förstärkareenligt mig som lätt går att biampa med ett extra slutsteg om man vill låta anläggningen växa. Jag är iallafall impad av den här lilla(stora) förstärkaren......Krelle
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/07/24 :  00:54:12  Show Profile Send n/a a Private Message
Krelle.. vad kör din vän för högtalare?

//X-ray

"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med
mitt liv försvara din rätt att säga det."


-Voltaire
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/07/24 :  19:03:27  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
skulle också vilja veta det... dom måste vara något vidrigt trögdrivna =
mina högtalare (magnepan smgc.se) spelade utmärkt med en caspian och dom har en känslighet på 86 db om jag inte mins helt fel...
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/07/24 :  19:56:37  Show Profile Send krelle a Private Message
Hallo grabbar, min vän kör på totem hawk men jag testade caspian på mina gamla alon(nu sålda) där försvann basen helt, jag blev faktiskt förvånad själv den orkade inte driva basen som är sluten. När min kamrat biampade sina totem så blev det ett helt annat släpp från högtalarna det lät som om förstärkarna fick jobba så mycket även fast det är en tvåvägare.... Krelle
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000