HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mitt första intryck av NAD S100 =)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/02/06 :  00:14:13  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Hejsan! Jag måste helt enkelt skriva av mej glädjen, en sådan kväll som denna! Fick mitt nya försteg hemleverarat till dörren för 3 timmar sedan. Inte illa pinkat att få grejerna hemlevererade till dörren, när det är beggat! Vi pratade lite Hifi och drog våra ljugarhistorier, men sen var han tvungen att köra, trevlig man! Åter till ämnet! Kopplade in försteget, det fick stå och gotta till sej i en halvtimme, det hade åkt i bilen så det var kallt som bara den! Drog igång det efter en halvtimme! Givetvis så åkte Tracy Chapman på direkt!!! OJOJ säger jag, vilken skillnad mot mitt gamla sunkiga NAD 114, röster och instrument går att urskilja bättre, det blir helt enkelt mer avslappnat! Det som jag också märkte direkt var att brusnivån är väldigt låg (om man ser emot mitt NAD 114) Även basen tycker jag har blivit bättre, känns mer äkta på ett konstigt sett. Den största skillnaden är ju fjärrkontroll, tänk en annan har sprungit som en maraton löpare fram och tillbaka när man skall justera ljudnivån, bara den är ju värd en förmögenhet, hade den bara varit lite snyggare så hade den fått betyg 10+, men tyvärr! Men ser man på min dyra Thule CD-Spelare, så är det visst lite sport att fulast fjärr vinner!

Tenta på fredag! Inte bra detta, måste lyssna igenom ett par låtar till! Sen får jag plugga vidare!

http://www.minhembio.com/show.asp?user=marcus_ec

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/02/07 :  16:40:35  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Också väldigt nöjd med min.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/02/07 :  18:09:45  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
jag har testat mitt 2 veckor nu och det låter ok. mitt nuvarande slutsteg däremot låter inte speciellt bra, lite för varmt och odetaljerat. men jag har lyssnat på det med lite bättre utrustning (slutsteg+cd) och då lät det väldigt bra... så jag längtar tills mitt slutsteg + cd kommer
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/02/07 :  21:25:42  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Vad för steg skall du slänga på?
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/02/07 :  21:52:11  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
ett advantage s150 är på gång förhoppningsvis.
mitt steg är även moddat. det är ett gäng komponenter som är utbytta. jag har inte hört hur det låter omoddat men moddat låter det tydligen bättre

Edited by - j0akim on 2003/02/07 21:55:03
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000