HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vandersteen..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/01/13 :  20:13:22  Show Profile Send poman a Private Message
Hej på er!

Jag undrar om det är nån av er som har haft någon vandersteen högtalare eller lyssnat på någon.


http://www.vandersteen.com/pages/Van_menu.html
/PO

Edited by - poman on 2003/01/14 05:33:24

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2003/01/14 :  09:11:24  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Ja, jag har hört ett par 3 Sig och de lät helt fantastiskt. Tyvärr alldeles för stora för mitt rum men ett par 2e skulle sitta perfekt. Kräver stora förstärkare dock.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/01/14 :  09:59:22  Show Profile Send Knoppen a Private Message
I Stockholm finns några modeller på "Biorummet" (www.biorummet.nu). Men jag vet inte om han verkligen tar in dessa till Sverige.

Så om du bor i Stockholm så är det ju bara att gå dit.

F ö var de högtalarna med på den förra Highendmässan (på Scandic hotel, Slussen). Då fanns dessa högtalare i Warners DVD-Audio-rum. Men då lät de inte speciellt bra i den GIGANTISKA samlingssalen. Några PA-högtalare är det inte, de har alldeles för stor spridning för att passa i sådana lokaler.


/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

anders@filmhemma.com
Starting Member

1 Posts

Posted - 2003/02/07 :  21:44:32  Show Profile  Visit anders@filmhemma.com's Homepage Send anders@filmhemma.com a Private Message
Hej på er!

För den som är intresserad av att lyssna eller köpa Vandersteens högtalare är det bara att höra av sig till mig.

Mitt företag "Scandinavian Home Theater" och Novastar Svenska AB har sedan förra året agenturen för dessa högtalare i Sverige. Vi har flera modeller för demo och tar in dessa på beställning. Hör av er för demo i hemmiljö (drivna med elektronik från Myryad).

/Anders

PS. Tomas Ledin köpte nyligen ett par 1c och var lyrisk över ljudet... :-)

Edited by - anders@filmhemma.com on 2003/02/07 21:46:21
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000