HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kimber 8 TC vs
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HPW
Member

370 Posts

Posted - 2003/02/07 :  18:44:10  Show Profile Send HPW a Private Message
Jag funderar på att uppgradera Högtalar kabeln Jag använder Kimber 8 TC med WBT spadar och är nöjd men .. Läste om demon av 8 VS mot ngn av Kimbers dyrare kablar som var på Mässan nu senast. Jag missade denna tyvärr så jag behöver lite synpunkter vad man kan göra för att förbättra.

Jag behöver ca 3,5 M kabel och då blir Kimber select lite utom räckhåll prismässigt. Jag har provat tara och hemflätat men Kimber 8TC slår dessa ordentligt.

Jag har Krell 300i som går som slutsteg och Dynaudio 1.3 se. Det jag har gillat med Kimber (TC är att dom tar bort lite av tjockheten i basen och är snabba. I beskrivningen av demon så skulle en i bland ngt spretig topp lungnas med dom lite dyrare Kimber. Detta fenomen har jag på vissa skivor med 8TC.

Har Sladd o ekman och company eller ngn annan ngt gott råd ? Att lyssna in sig på kablar tar sån tid och jag vill begränsa urvalet

Rundgång & Omgång

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2003/02/07 :  19:33:32  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Sitter i en liknande båt. Funderar på Kimbers Monocle eller Bifocal, begagnat på nätet för att få ner kostnaden. Någon som lyssnat på dessa? Gillar också mina 8TC, varför det känns naturligt/enkelt att hålla sig inom märket.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/02/07 :  20:50:00  Show Profile Send Brosk a Private Message
Samma här. Konkurrensen är stenhård. Är inte PAD "mjukare" kablar?
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/02/07 :  20:57:50  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Jag har just riggat hela anläggningen med HMS Kabel, återkommer med intryck längre fram.
Nordost Red Dawn har fått respass till slut, bra kabel, mästare i 3D, helt OK pris men inte min långsiktiga lösning.

PAD var det länge sedan jag testade nu men de jag har testat i de överkomliga prisgrupperna (elementa & Aques) lägger så mycket lugn grå filt över det hela att koma inträder....

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Pelle
Member

417 Posts

Posted - 2003/02/07 :  20:58:03  Show Profile Send Pelle a Private Message

Om ni nu hittar ngt att byta upp er till så är jag intresserad av att köpa begagnat. Jag söker framförallt efter kablar med bra 3D-känsla. Skulle att par 8 TC funka bra i min anläggning tro? Spelar för närvarande på Advantage CD1/I200 och Dynaudio 122.


[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare]
Go to Top of Page

HPW
Member

370 Posts

Posted - 2003/02/07 :  21:45:10  Show Profile Send HPW a Private Message
quote:
HMS Kabel
har du ngn info om dessa kablar ex pris, vilka kontakter parametrar som du vet innan du lyssnat?

Rundgång & Omgång
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/02/07 :  22:55:35  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Jag vet väldigt lite om dem. Högtalarkablaget ligger på 20+ någonting, de har trälådor med en massa elektronik inuti för anpassning av impedanser i de olika apparaterna (ingen aning om hur jag skall hantera den biten, får väl läsa på lite)

Sedan ser de ganska lattjo ut, ledarna är omgivna av svarta, blanka sockerbitar lite som om man trätt fyrkantiga pärlor på en tråd. Det hela blir böjligt men ganska tungt.... Kontakterna ser ut att vara WBT: spadar men jag gissar mest.

Första lyssningsintrycket var OK, inget som lät fel eller konstigt. Nu skall de få spela några dagar och "ligga till sig" ordentligt.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000