HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Koppling av Musical Fidelity X-Can V3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kent W
Starting Member

26 Posts

Posted - 2012/08/20 :  21:32:48  Show Profile Send Kent W a Private Message
Hur skall jag koppla in denna hörlursförstärkare till min förstärkare NAD 320BEE? Jag har på baksidan av förstärkaren Tape 1 in & out, och Tape 2 in & out. Vad jag tror är det bäst att använda en Tape out som sedan kopplas in på Line in på hörlursförstärkaren men har det någon betydelse vilken av dem jag använder, Tape 1 eller Tape 2? Kan jag använda Tape 1 out till hörslursförstärkaren och Tape 1 in till kassettdäcket samtidigt, eller måste jag separera dem så att jag till exempel använder Tape 1 till hörlursförstärkaren och Tape 2 till kassettdäcket.

När hörlursförstärkaren är igång kan jag väl trycka in CD, Disc (skivspelaren) och kassettdäcket på fronten och få ljud i hörlurarna på den källa jag har valt? Det behöver väl inte stå på Tape 1 för hur byter jag i så fall från CD till skivspelare? Finns det någon möjlighet att koppla in det så att ljudet i högtalarna avaktiveras när hörlurarna kopplas in, som det gör när jag har spelat direkt ur uttaget på NAD 320BEE, eller får man skruva ner volymen till högtalarna varje gång när man kopplar in hörlursförstärkaren?

Hörlursförstärkaren har inte kommit än så det hjälper inte att svara att jag väl kan testa mig fram. Jag skulle vilja veta exakt hur jag skall koppla in den redan nu i förväg.

Hifi: Pioneer A-70, Pioneer PD-50, Rega P3-24 med Goldring 2300. Pioneer CT-W208R, NAD AM/FM Stereo Tuner 4020A, Audio tronic CM3, QED Performance Audio Cable 1, Argon 5055, Heed Audio Canamp, Sennheiser HD600, AKG K701

Edited by - Kent W on 2012/08/20 21:40:11

JockeWe
Member

151 Posts

Posted - 2012/08/21 :  21:40:16  Show Profile  Visit JockeWe's Homepage Send JockeWe a Private Message
Här läser du...

http://www.musicalfidelity.com/uploads/manuals/English/xcanv3_eng.pdf

____ ____
Joakim Wendel

Come visit my home page at http://www.violinist.nu
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000