HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 När det kommer till fötterna
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2012/08/17 :  22:15:30  Show Profile Send Passerati a Private Message
Utomhus tar jag gärna tofflor och bil kör jag helst barfota på sommaren. Till trampcykeln är det clips som gäller, och vid sjön händer det att jag plockar fram simfötterna. Spontant gillar jag mjuka och varma till lyssnings fåtöljen när hösten närmar sig och det börjar dra lite kallt från fönstren hemma. Under toppsystemet står även där mjuka och goa, men vad bör jag ha till basmodulerna för att de både ska stå stilla och ej flytta på sig i takt med musiken, samt för det hela ska verka för en minimal rumspåverkan avseende vibrationer?

Edited by - Passerati on 2012/08/17 22:19:11

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2012/08/17 :  22:51:23  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Jag byggde ett par bastorn för några år sedan, åtta SLS tolvor per sida, de hoppade inte runt i rummet, de stod direkt på ett parkettgolv.

Numera har jag ett par Bayemabasar och Faitalpro diskanter
har kört direktkontakt med parketten, och med SD-kuddar, än så länge har jag inte hört några avgörande skillnader.....

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2012/08/17 :  23:10:25  Show Profile Send Passerati a Private Message
Funderar kring någon form av kombination av frigolit/cellplast, alternativt med mjuka fötter och kanske sedan sand i en låda möjligen.

SD fötter har jag testat, och jag kan meddela att det inte funkar så bra som det annars brukar göra.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2012/08/17 :  23:49:22  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Novibra

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2012/08/18 :  01:29:51  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Jepp Novibra ska det vara!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2012/08/18 :  07:57:48  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
Novibra är bra men svår att få tag på annat än hos Svalander som verkar tro det är tillverkat av guld.

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2012/08/18 :  10:35:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Rubloc har fina vibrationsdämpare.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

cdc
Member

62 Posts

Posted - 2012/08/18 :  10:58:20  Show Profile Send cdc a Private Message
quote:
Novibra är bra men svår att få tag på annat än hos Svalander som verkar tro det är tillverkat av guld.


http://www.clasohlson.com/se/Vibrationsd%C3%A4mpare/Pr309687000

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2012/08/18 :  11:02:37  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Ja där ser man. Tack för tipset cdc!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2012/08/18 :  14:06:57  Show Profile Send svejk a Private Message
Har nog Tempur material liggande hemmavid, sådant ovanpå hockeypuck kanske funkar?


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2012/08/22 :  19:59:11  Show Profile Send Passerati a Private Message
Har provat med Classe bitarna och tempur nu. Lösningen verkar dock vara att banta ner på antalet högtalarelement.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000