HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Luxman... Vad är det jag fått tag på ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2012/08/03 :  02:45:51  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Hittade dessa på en loppis och kunde givetvis inte motstå att köpa dom. Dom väger bly fast dom är så små, heter Luxman CS-5 ultimate mobile fidelity....

Jag har googlat som en tok, kollat överallt men det finns ingen info om dom alls. Nån som vet när dom är gjorda ? Vad var tanken med denna konstruktion osv ? Nyfiken på lite fakta om det går att få fram....


DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2012/08/03 :  09:05:14  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Bilhögtalare för hatthyllan.
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/08/03 :  09:10:43  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Ser ut som gamla bilhögtalare gjorda av t.ec. Handic lr nåt?
Vet att högtalare tillverkades bl.a. i Sverige under det glada 80-talet som försågs med en Luxman-logga och sedan såldes tillsammans med Luxman elektronik i paket. Jag köpte själv ett sådant paket som första egna stereo! Högtalarna såg ut som en klon av Snell's E/III, faktiskt riktigt bra ljud i dem.

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Creator
Member

168 Posts

Posted - 2012/08/03 :  13:26:52  Show Profile  Visit Creator's Homepage Send Creator a Private Message
Dahlberg tackar, när du säger det så känns det rätt självklart att det är för bil =) Tänkte först att det var nån form av "monitor ide" dom hade..

Alfa va lungt. Vad ingick i det elektronik paketet mer (om du kommer ihåg?) Ska koppla in dom för det är kul och prova lite när jag får tid över... Räknar inte med nåt extremt hifi ljud men dom var så sjukt "konstiga" så jag var tvungen att köpa dom och för en hundring är det bara roligt =)
När du säger att dom är lite som Snell's E/III antar jag att du menar nåt annat som ingick i det paketet och inte dom högtalarna jag har här ?

Tack för era svar. Uppskattas!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000