HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Thule cd100
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

r.friborg
Member

121 Posts

Posted - 2012/07/26 :  15:30:11  Show Profile Send r.friborg a Private Message
Jag har lite frågor ang denna spelare.
Hoppas expertisen här kan hjälpa.

Är detta ett bra beg köp?
Har ingen cd spelare innan, är det en vettig ingångs spelare?
Den har ju 10 år på nacken, hur stor nackdel har åldern?
Hur låter den, jag anser mig vara en nybörjare på välljud. Blir jag nöjd?
Vettigt beg pris idag?

Många frågor blev det. Är tacksam för all input. Kanske till och med tips om andra spelare.

Tack på förhand

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2012/07/26 :  16:16:35  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Kommer den att agera cd-spelare eller transport?
Vad var nypriset?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

r.friborg
Member

121 Posts

Posted - 2012/07/26 :  16:39:03  Show Profile Send r.friborg a Private Message
Cd spelare till att börja med.
Nypris var runt 6000-6500 tror jag.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2012/07/26 :  17:32:39  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
En tusing kanske den kan vara värd?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

jc-sweden
Starting Member

11 Posts

Posted - 2012/07/27 :  15:55:02  Show Profile Send jc-sweden a Private Message
Jag hade en Thule-DVD spelare för ett antal år sedan och det är den sämsta spelare jag haft i min ägo. Ljudet var saknade upplösning och "spelglädje". Dock med en ganska tight bas. Användarmässigt var den ett aber. Seg och med en dålig display. Min spelare var på service hos Thule i Danmark två gånger på grund av problem med drivverket.

Det finns bättre japanska grejer med kvalitet som exempelvis äldre Sony att satsa på som drivverk.

Joakim
Go to Top of Page

Nicke
Member

379 Posts

Posted - 2012/07/27 :  17:02:28  Show Profile  Visit Nicke's Homepage Send Nicke a Private Message
En annan nackdel är att företaget Thule inte längre finns kvar så om den krånglar kan det vara svårt med service och att få tag på delar...
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2012/07/27 :  19:29:41  Show Profile Send sopwith a Private Message
hade en CD100 för kanske 4-5-6.. år sedan, om man gillar designen (och det gjorde jag) så är den grymt snygg med sin enda knapp och sin tydligt lysande röda display, tung och gediget byggd med enkelt handhavande.
Thule hade problem med drivverken (Philips) och inläggen om detta är många, dock upplevde jag aldrig några problem under de år jag hade den.
De äldsta Thuleprylarna (riktigt gamla) hade en screentryckt logga, de av senare modell hade en klistrad plastlogga.
Jag var väldigt nöjd med ljudet och designen (hade samtidigt en Thule IA100 stärkare), ljudet var vidöppet, superdetaljerat och det lät som att det kunde sträcka sig hur långt som helst, anledningen till att den såldes var att det var lite klent klingande bas i maskinen.
Den ersattes av en Primare DVD26 som gav en lite "fetare" ljudbild (om du har hört Primare/Bladelius/QRS/Respons) så vet du vad jag menar).
Sålde min för 1500:- då och hade absolut max gett 500:- idag, Thule är konkursat iom att dom helt missade RHoS direktivet och de ofta fantastiska begpriserna man kan se är oftast lycksökare som provar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.92 sekunder. Snitz Forums 2000