HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nos mini DAC
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2012/05/09 :  11:36:19  Show Profile Send MartinN a Private Message
Hej
Finns här på forumet någon som har Metrum Acoustic NOS mini dac Quad eller Octave ?

Hur är ljudkvaliteten ? Vilken var leveranstiden från Holland ?

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2012/05/09 :  12:49:28  Show Profile Send Egill a Private Message
Jag har nyligen köpt en Octave med separat nätdel. Han uppgav 6 v leveranstid, men den kom på kortare tid, ca 1 månad om jag inte missminner mig. Den var bra packeterad i dubbla kartonger. Den behöver lite inspelning innan den kommer till sin rätt. När den först kom tyckte jag den lät bra, men inte motsvarande mina förväntningar. Nu är jag däremot mycket nöjd med den. Den har rätt stor ljudbild; detaljerad utan att vara hård. Det jag som jag framför allt reagerat på är hur otvungen all musik låter, allt låter så rinnande, lekande lätt. Jag har inte haft tid att jämföra den med andra dac:ar, men ska nog göra det nu i sommar.

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2012/05/09 :  13:10:08  Show Profile Send MartinN a Private Message
Jag har själv redan Musical Fidelity X-DACv3 som är en bra deltasigma DAC med uppsampling och högklassig Burr-brown dac. Dock är jag intreserad av NOS pga att jag har blivit känsligare för ljudskillnader mellan analogt-digitalt och skulle vilja ha en koplementerande DAC med en bättre harmonisk riktighet. MF-dac:en är ypperligt detaljerad och bra men jag saknar i alla fall något.
Byggkvaliteten på Metrum Acoustic verkar vara av absolut bästa klass och därmed mycket prisvärda. Dessutom finns det ganska få kommersiella NOS-dac:ar att välja på. Har tänkt beställa en Quad inom en nära framtid.

Egill: Minns du fraktkostnad ?
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2012/05/09 :  13:19:21  Show Profile Send Egill a Private Message
Frakten för octave+separat nätdel kostade ca 14 euro

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000