HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Apparatlåsning... men ej musik?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2003/01/31 :  13:28:17  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Skriver denna tråd trots risken att bli utsparkad med röven före... Men må så ske i så fall jag skall ändå snart ge mig av...

Det gäller hur olika teman inom hifin behandlas här på forumet. Mina funderingar gäller varför det görs sådan stor skillnad på apparater (med alla tänkliga tillbehör) och musiken som spelas på apparaterna. En tråd under kategorin "Hifi" som på något sätt relaterade till någon form av "årets produkt" blev låst p g a för mycket propaganda/reklam (?). Men under kategorin "Musik" finns en liknande tråd som, också den behandlar någon form av "årets produkt" som, än så länge, inte blivit låst. Nu ber jag någon insatt förklara skillnaden för mig... Är det så att apparattråden låstes p g a upprepade "felsägningar" (alltså en som säger sånt som man inte får) från en och samma person? Eller är det så att man inte får göra reklam för apparater men det går bra att göra reklam för musik???

Eller är det så att apparater m tillbehör har skapat sådana eldiga debatter (klassiker: kablar) att all form av förespråkande av sådana produkter är bannlyst? Jag har nämligen inte (än) varit med om att medlemmar har eldat upp sig över andra personer musikval...

Vanligen, vänligen och fundersamt
/Georg Johansson

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/01/31 :  17:42:44  Show Profile Send lindvall a Private Message
Jag tror det handlar om att det är helt säkert att musiksmaken är totalt subjektiv, medan det i hifismaken (även om vissa (inkl. mig själv) hävdar motsatsen) ändå på något vis krävs att man har en mer "vetenskaplig grund" för sina påståenden att en viss produkt är överlägsen en annan.

Det vi egentligen vet innerst inne är att allt handlar om matchning, vilka produkter man sätter ihop med varandra...
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/01/31 :  17:43:59  Show Profile Send lindvall a Private Message
Dessutom ligger det ju inga som helst vinstintressen eller handlarlojaliteter bakom att hårdpromota en skiva...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000