HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Att skicka Cyrus 1 på Service?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Raw Sugar
fd Amatörn

84 Posts

Posted - 2012/02/04 :  15:09:04  Show Profile Send Raw Sugar a Private Message
Kör på med en till fundering! Kan det vara någon vits med att skicka min gamla Cyrus One på servive hos Cyrus? Jag upplever inte att det är något fel på den men jag har heller aldrig hört den när den var ny utan den var gammal redan då jag köpte den. Kan man förvänta sig något rent ljudmässigt av en sån' här service?

Det kostar visserligen en ansenligt slant(188 pund exkl. frakt) och det kanske finns billigare serviceställen/personer här i Sverige som kan utföra samma arbete.

Vad tror Ni?

/ Amatör'n

Cyrus
Member

734 Posts

Posted - 2012/02/04 :  17:58:02  Show Profile Send Cyrus a Private Message
Du kan kolla med Bengans audioservice.
Han servar Cyrus så vitt jag vet, fixade min CD7 där när den krånglade.

Cyrus
Go to Top of Page

Raw Sugar
fd Amatörn

84 Posts

Posted - 2012/02/05 :  21:54:48  Show Profile Send Raw Sugar a Private Message
Hör man tydligt när en stärkare börjar bli gammal och sliten eller är det mer frågan om en gradvis försämring?

/ Amatör'n
Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2012/02/06 :  06:29:41  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Jag tror inte du behöver oroa dig för att en förstäkare åldras ljudmässigt. Det som isåfall händer är knaster i reglage och liknande. Om ngn konding faller utanför spec så kommer det säkert att märkas också, i form av ökat brum eller liknande.
Bortsett från direkta fel är det nog din förstärkare som överlever resten av din utrustning!

Vill man va säker kan man ju låta byta kondingarna i strömförsörjningen till att börja med, mera som försiktighetsåtgärd än ljudförbättring.

Med vänlig hälsning, Micke
PS. Varför hamnade denna tråd under Vinylavdelningen?

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Raw Sugar
fd Amatörn

84 Posts

Posted - 2012/02/06 :  07:44:54  Show Profile Send Raw Sugar a Private Message
AlfaGTV - Det låter ju betryggande - då spelar jag vidare med förstärkaren och oroar mig inte mer. Låter ju bra som den är, ju!

Helt korrekt att jag skrev tråden i fel forum! Hade inte ens tänkt på det. Någon Admin eller liknande får gärna flytta till rätt ställe om det är möjligt.

/Amatör'n
Go to Top of Page

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2012/02/06 :  18:03:59  Show Profile Send bassman a Private Message
Den där modellen har ju försteget igång hela tiden, min Cyrus Two började brumma efter några år, vilket berodde på en läckande konding i strömförsörjningen. Jag tycker inte det är värt att lägga ut några större pengar på genomgång, då kan du nog få annat bättre istället.
/Anders

Det låter bättre med helrör på bänken
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2012/02/06 :  19:43:08  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Flyttad.....

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000